SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of Physical Education - OCRN17UC55
Title: Didaktika TV
Guaranteed by: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 5 [hours]
Capacity: unknown / unknown (999)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D.
Annotation -
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)
Confirming learnt knowledge and skills and application in practice. Selfreflection, diagnosis evaluation of an exercise unit. Possibilities of making healthy enviroment at school. Movement in the range of school regime. Application of physical activities for teaching process.
Aim of the course -
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)

Acquire knowledge, skills and ability of students to apply them in practice in the lesson with children with self-reflection and subsequent diagnosis and evaluation of the effectiveness of teaching units.

Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (09.02.2021)

V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams - a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.

Kód: l28gbd3

Link:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a1d317315f2524004acabc547ff1ece93%40thread.tacv2/conversations?groupId=99c4f64e-7a5d-4caf-9daf-c0897ec22757&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d

 

Literature - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)

Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz
Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.

Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.
Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex.
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
Měkota, K., Kovář, R. at al. Unifittest (6 - 60). Olomouc: UP, 1995.
Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice. INCA, 1999.
Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice. JČU, 2001.
Dobrý, L., Svatoň, V. Analýza didaktické interakce. Praha: UK FTVS.
Adamírová, J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Základy psychomotoriky. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, 2003.

Syllabus -
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)

Realization of a prepared plan for teaching at a primary school. Selfreflection, evaluation, diagnosis and analysis. Possibilities of application physical activities in daily regime. Assessment of a school enviroment, elaborating a project. Requirements - elaborating three writing plans for PE unit, elaborating a project. Knowledge and application.

Course completion requirements -
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)

Requirements to the subject (or a credit test) clearly based on the content of the syllabus, synopsis and the analyzed the announced list of references in the description of the subject in the SIS and as further specified by the teacher at the beginning of the semester.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html