SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Thoroughbass and basso continuo III - OCMHHP373
Title: Generálbas a hra continua III
Guaranteed by: Collegium Marianum - Týnská vyšší odborná škola (41-CM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2009
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (10)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Pablo Kornfeld
Attributes: pro 3. semestr
Annotation - Czech
Last update: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2008)
Výuka předmětu je určena instrumentalistům, kteří neovládají dobře klávesové nástroje (cembalo) a mají základní znalosti harmonie. Cílem předmětu je osvojit si správné provozování generálbasu na klávesové nástroje v souladu s dobovými a regionálními odlišnostmi, a to od jeho počátků až do konce 18.století. Nedílnou součástí předmětu je získání teoretických znalostí vývoje provozování generálbasu na základě studia dobových pramenů, zejména traktátů bassa continua, ale také kompozice, vypsaných realizací generálbasu, doprovodů a transkripcí. Součástí studia je praktická hra číslovaného basu z listu, dále hra z listu ze čtyřlinkové notové osnovy ve starých klíčích a transpozice. Ke každé hodině bude požadováno písemně vypracovat cvičení generálbasu. Z pedagogických důvodů není studium chronologické. Generálbas 1. poloviny 18. století je díky dosažení zjednodušení a kodifikace ideální pro uvedení do praxe a porozumění problematice jeho provozování.
Literature - Czech
Last update: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2008)

Agazzari, A.: Del sonare sopra'l Basso con tutti lo Stromenti, Siena 1607

d'Anglebert, J.-Henry: Principes de l´Accompagnement du Clavecin, Paris 1689

Arnold, F. T.: The Art of Accompaniment from a Thorough-Bass as Practiced in the XVIIth & XVIIIth Centuries. London, Oxford University Press, 1931

Bach, J. S.: Einige Regeln vom General Bass, Leipzig, 1725

Blow, Dr. J.: Rules for playing of a Through Bass upon Organ & Harpsicord

Christensen, J. B.: Les Fondements de la Basse Continue au XVIIIe si?cle, Bärenreiter, Basel 1995

Corrette, M.: Le maître de Clavecin, Paris, 1753

Gasparini, F.: L'Armonico pratico al Cimbalo, Venezia, 1708

Geminiani, F.: The art of Accompaniament, London, 1755-56

Heinichen, J. D.: Der General-Bass in der Composition, Dresden, 1728

Krebs, J. L.: Erste und zweite Lieferung der Clavier-Übung, Nüremberg, 1744

Locke, M.: General rules for playing on a Continued Bass, London, 1673

Muffat, G.: Regulae concentum partiturae, 1699

Telemann, G. Ph.: Singe-, Spiel- und General-Bass-Übungen, Hamburg, 1733/1735

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html