SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Period instrument ensemble III - OCMHHP363
Title: Ansámblová hra III
Guaranteed by: Collegium Marianum - Týnská vyšší odborná škola (41-CM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2009
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (10)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: MgA. Lenka Torgersen
Marek Štryncl
Mgr. Jana Semerádová
Annotation - Czech
Last update: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2008)
Ansámblová hra má prohloubit znalosti studenta v oblasti komorního repertoáru barokní hudby. Práce v komorním uskupení dále poskytuje možnost praktického uplatnění a experimentování se znalostmi získanými při teoretickém studiu dobových traktátů a konfrontaci se specifickými interpretačními a výrazovými prostředky jiných nástrojů. Velmi důležitá je rovněž možnost spolupráce se skupinou bassa continua, kdy se rozvíjí cit studenta pro harmonický průběh hudby, tzv. generálbas, na základě čehož se významně prohlubuje schopnost komplexního vnímání barokní hudby coby jedné či více melodických linií doprovázené číslovaným basem, který vychází z pravidel kontrapuktu. Cílem nácviku komorních děl je snaha interpretačně se maximálně přiblížit zvukovému ideálu jednotlivých stylů v rámci barokní hudby ( italský, francouzský, německý, smíšený styl). V praxi to znamená brát zřetel na podstatné otázky stylu, technik, potřeby dokonalé artikulace, konzistence společného zvuku a jeho barevného odstínění, varírování tónů a společného názoru na průběh harmonie.
Literature - Czech
Last update: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2008)

Italská hudba raného baroka: B. Marini, M. Uccellini, G. Legrenzi, D. Castello, M. Cazzati, A. Stradella

Italská hudba vrcholného baroka: A. Corelli, A. Scarlatti, A. Caldara, A. Vivaldi, F. A. Bonporti, G. Tartini, F. Geminiani, P. A. Locatelli

Německá hudba raného baroka: H. I. Biber, J. H. Schmelzer, D. Buxtehude, J. Rosenmüller, G. Muffat

Německá hudba vrcholného baroka: J. S. Bach, G. F. Händel, G. Ph. Telleman, J. J. Quantz, J. F. Fasch, C. H. Graun, J. D. Heinichen

Česká hudba 18. století: J. D. Zelenka, P. J. Vejvanovský, J. J. Brentner, A. Reichenauer, J. A. Gurecký

Anglická hudba: H. Purcell, J. Playford, T. Baltzar

Francouzská hudba: J. B. Lully, J. Hotteterre, M. Marais, F. Couperin, J. F. Rebel, J. M. Leclair, L. G. Guillemain, J. B. Senaille, J. Ph. Rameau, M. Delalande, M. Corrette ad.

Hudba 2. pol. 18. století: Bachovi synové, J. A. Benda, F. Benda, , L. Boccherini, Ch.Avison, W. A. Mozart, J. Haydn, J. Stamitz ad.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html