Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (17.09.2017)
In this subject the students will receive necessary theoretical knowledge and practical skills for preparation and individual work on bachelor work. They will get to know and familiarise with various approaches of expert text elaboration. They will obtain a review about basic methods of research method and gain a proficiency to work with them.
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (17.09.2017)
V rámci předmětu získají studenti teoretické vědomosti a praktické dovednosti nezbytné pro přípravu a vlastní zpracování bakalářské. Seznámí se s různými přístupy ke zpracování odborného textu. Získají přehled o základních výzkumných metodách a dovednost s nimi pracovat.
Aim of the course -
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (17.09.2017)
The aim of this course is to introduce students into methodology of writing theses.
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (17.09.2017)
Cílem předmětu je připravit studenty po stránce formální i metodologické na zpracovávání bakalářského úkolu.
Literature -
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (29.10.2019)
DISMAN M.: Jak se vyrábí sociologická znalost, UK Praha, 1993. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6 HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha : Portál, 2006. 583 s. ISBN 80-7367-123-9 HOLOUŠOVÁ, D.; KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0458-3. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0. ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha : Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3.
Opatření děkana PedF UK č. 12/2017
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (17.09.2017)
DISMAN M.: Jak se vyrábí sociologická znalost, UK Praha, 1993. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6 HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha : Portál, 2006. 583 s. ISBN 80-7367-123-9 HOLOUŠOVÁ, D.; KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0458-3. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0. ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha : Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3.
Opatření děkana PedF UK č. 12/2017
Syllabus -
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (17.09.2017)
1. Characteristics of basic types of pedagogical research.
2. Characteristics of pedagogical, psychological methods and sociological research.
3. Perspectives of selection of suitable topics for bachelor work.
4. Characteristic of gradual steps in preparation of bachelor work.
5. Work with professional literature.
6. Linguistic side of processing a professional text.
7. Content and formal aspects of bachelor work.
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (17.09.2017)
1. Charakteristika základních typů pedagogického výzkumu.
2. Charakteristika metod pedagogického, psychologického a sociologického výzkumu.
3. Hlediska pro výběr vhodných témat bakalářských prací.
4. Charakteristika postupných kroků při přípravě bakalářské práce.
5. Práce s odbornou literaturou.
6. Jazyková stránka zpracování odborných textů.
7. Obsahová a formální stránka bakalářské práce.
Course completion requirements -
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (29.10.2019)
1. Active participation in lessons, submitting tasks to MOODLE, 2. elaboration of written proposal (project) of bachelor thesis incl.preliminary list of literature, 3. presentation of the task at the seminar (presentation of the topic, intended objectives, selected methods and expected work content).
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (17.09.2017)
Požadavky k udělení zápočtu – výuka s podporou MOODLE:
1. aktivní účast ve výuce,
2. zpracování písemného návrhu (projektu) vlastní bakalářské práce vč. předběžného seznamu odborné literatury,
3. prezentace úkolu na semináři (představení tématu, zamýšlených cílů a předpokládané náplně práce).