SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Directed Reflection Program for Special Educators III - OBSP18713
Title: Program řízené reflexe spec.pedagoga III.
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Co-requisite : OBSP18703
Is pre-requisite for: OBSP18771, OBSP18772
Is interchangeable with: OK0218913, OBSP18913
Annotation - Czech
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (26.09.2019)
Reflexe vychází ze speciálně pedagogické činnosti studenta při praxi. O své praxi si vede osobní záznamy. Student předloží v písemné podobě aplikaci teoretických vědomostí do praxe. Orientace v odborné literatuře bude korespondovat s typem a druhem zvolené praxe. Ze studie bude zřejmé propojování mezioborových poznatků a souvislostí do praxe a vlastní přínos speciálně pedagogické činnosti studenta. Program řízené reflexe bude vycházet z odborné literatury, jak se promítá do konkrétní práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na vybraných školách a zařízeních. Při semináři budou studenti referovat o své zvolené praxi.
Literature - Czech
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (01.10.2018)

HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I.  Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada2010. ISBN 978-80-247-3070-7

MULLER,O a kol. Dítě se speciálními potřebami v běžné škole. UP Olomouc 2001. ISBN 80-244-0231-9

BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol.  Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno 2016. ISBN 978-80-7315-255-0

BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. Brno 2007. ISBN 978-80-7315-140-9

RVP a ŠVP pro ZŠ, pro ZŠ speciální

Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (26.09.2019)

K zápočtu student předloží v písemné podobě aplikaci teoretických vědomostí do praxe. Orientace v odborné literatuře bude korespondovat s druhem zvolené praxe. Ze studie bude zřejmé propojování mezioborových poznatků a souvislostí do praxe a vlastní přínos speciálně pedagogické činnosti studenta. Studie bude vycházet z odborné literatury, jak se promítá do konkrétní práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na vybraných školách a zařízeních. 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html