SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Educational application of ICT - OB7319216
Title: Didaktické aplikace ICT
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/0, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Ing. Irena Fialová, CSc.
Is interchangeable with: OKB7319216
Annotation -
Last update: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2014)
The aim of subject Educational application of ICT is to introduce students to basic ways of using information technology in teaching and learning from different aspect with the target to add some to knowledge and understanding of real educational potencional ICT and prepare students as future teachers on the effective using of information technology for support teaching and learning. The goal of this subject is to get better knowledge about meaning and function of computer technology in the tuition and in process of pupil's learning, in mastering basic point of view in using program environment and to evaluate its specific and functional possibilities and analyzing what to do in different educational situation. Content of this subject is focused on theoretical-methodical and practical questions connected with possibilities of using computer in tuition and integration of ICT into education, on the project tuition with using ICT, distributed tuition and practical examples of using ICT in the tuition and learning.
Literature - Czech
Last update: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (25.03.2015)

BEČVÁŘOVÁ, Z. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy.
1.vyd. Praha: Portál, 2010, 176 s. ISBN 978-80-7367-221-8
BEČVÁŘOVÁ, Z. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. 1.vyd. Praha: Portál, 2010, 176 s. ISBN 978-80-7367-221-8

GILES, David. Psychologie médií. Vyd. 1. Překlad Helena Šolcová. Praha: Grada,
2012, 185 s. Z pohledu psychologie. ISBN 9788024739212.

GILES, David. Psychologie médií. Vyd. 1. Překlad Helena Šolcová. Praha: Grada,
2012, 185 s. Z pohledu psychologie. ISBN 9788024739212.

JIRÁK, J. - KÖPPLOVÁ B. Masová média. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, s. 341.

JIRÁK, J. - KÖPPLOVÁ B. Masová média. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, s. 341.

KUNCZIK, M. Základy masové komunikace. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1995, 307 s.

KUNCZIK, M. Základy masové komunikace. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1995, 307 s.

Kyberšikana: průvodce novým fenoménem.
Vyd. 1. Editor Alena Černá. Praha: Grada, 2013, 150 s. Psyché (Grada). ISBN
9788024745770.

Kyberšikana: průvodce novým fenoménem.
Vyd. 1. Editor Alena Černá. Praha: Grada, 2013, 150 s. Psyché (Grada). ISBN
9788024745770.

LAŽOVÁ, L. Mateřská škola komunikuje s rodiči. 1.vyd. Praha: Portál, 2013, 136
s. ISBN 978-80-262-0378-0

LAŽOVÁ, L. Mateřská škola komunikuje s rodiči. 1.vyd. Praha: Portál, 2013, 136
s. ISBN 978-80-262-0378-0

MOTSCHNIG, Renate a Ladislav NYKL. Komunikace
zaměřená na člověka: rozumět sobě i druhým
. Vyd. 1. Překlad Jana
Bílková. Praha: Grada, 2011, 172 s. Psyché (Grada). ISBN 9788024736129.

MOTSCHNIG, Renate a Ladislav NYKL. Komunikace
zaměřená na člověka: rozumět sobě i druhým
. Vyd. 1. Překlad Jana
Bílková. Praha: Grada, 2011, 172 s. Psyché (Grada). ISBN 9788024736129.

Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2006. INSB 978-80-7367-172-7.

Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2006. INSB 978-80-7367-172-7.

PRŮCHA, J., KOŤÁTKOVÁ, S. Předškolní pedagogika. 1.vyd. Praha: Portál, 2013, 184
s. ISBN 978-80-262-0495-4

PRŮCHA, J., KOŤÁTKOVÁ, S. Předškolní pedagogika. 1.vyd. Praha: Portál, 2013,
184 s. ISBN 978-80-262-0495-4

PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 2. rozšířené a
přepracované vyd. Praha: Portál, 1998, 336 s. ISBN 80-7178-252-1

PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 2. rozšířené a
přepracované vyd. Praha: Portál, 1998, 336 s. ISBN 80-7178-252-1

Příležitosti a hrozby informačního věku a nové úkoly pedagogiky.

Příležitosti a hrozby informačního věku a nové úkoly pedagogiky.

Rogers, V. Kyberšikana. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-984-2.

Rogers, V. Kyberšikana. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-984-2.

Sak, P. a kol., Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál,
2010. INSB 978-80-7367-230-0.

Sak, P. a kol., Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál,
2010. INSB 978-80-7367-230-0.

SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum
médií: nejužívanejší metody a techniky
. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014,
539 s. Žurnalistika a komunikace (Grada). ISBN 9788024735689.

SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum
médií: nejužívanejší metody a techniky
. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014,
539 s. Žurnalistika a komunikace (Grada). ISBN 9788024735689.

SMOLÍKOVÁ, K. a kol. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Dotisk
1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2006, 48 s. ISBN
80-87000-00-5, dostupný online z:
http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP_PV-2004.pdf

SMOLÍKOVÁ, K. a kol. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
Dotisk 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2006, 48 s. ISBN
80-87000-00-5, dostupný online z:
http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP_PV-2004.pdf

ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a
dospívající online: vybraná rizika používání internetu : závislost na
internetu, navazování kontaktů online, soukromí na sociálních sítích, online
komunity
. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 183 s. Psyché. ISBN
9788024750101.

ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a
dospívající online: vybraná rizika používání internetu : závislost na internetu,
navazování kontaktů online, soukromí na sociálních sítích, online komunity
.
Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 183 s. Psyché. ISBN 9788024750101.

Šmahel, D., Subrahmanyam, K. Mladí lidé ve virtuálním světě. Praha: Portál,
2011. INSB 978-80-7367-866-1.

Šmahel, D., Subrahmanyam, K. Mladí lidé ve virtuálním světě. Praha: Portál,
2011. INSB 978-80-7367-866-1.

Uwe Buermann: Jak (pře)žít s médii

Uwe Buermann: Jak (pře)žít s médii

Vališová, A., Kasíková, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing,
2010. INSB 978-80-247-3357-9.

Vališová, A., Kasíková, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing,
2010. INSB 978-80-247-3357-9.

- Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav
pedagogický, 2005. 48 s.

- Sborníky POŠKOLE 2000, 2001, 2002. Lázně Sedmihorky, 2000, 2001, 2002

- WWW servery s danou problematikou

- Učitelský spomocník. Dostupný z: URL: http://www.spomocnik.cz

- bakalářské práce na PedF UK v Praze

- Infovek. Dostupný z: URL: http://www.infovek.sk/

- IT právo. Dostupné na www: http://www.itpravo.cz/

- Zákon č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem
autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon)

- Zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti
(antispamový zákon)

- Server Ministerstva spravedlnosti České republiky http://justice.cz



Teaching methods -
Last update: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2014)

Lecture

Requirements to the exam - Czech
Last update: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2014)

- Aktivní přístup k zadaným úkolům v prostředí MOODLE na požadované úrovni
- Prezentace a obhájení seminární práce (tvůrčí práce v rámci témat výuky na dané téma) s prokázáním příslušné úrovně vědomostí dané problematiky a s prokázáním praktické způsobilosti

Syllabus
Last update: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2014)

- Information society, information technology, information literacy, education in information society, information instructing
- Information resources, teacher and pupil competences, resources evaluation, media, media and communication, media pedagogy, pedagogy communication with ICT support
- Computer and child
- Gender and ICT
- Project education, examples of project education with computer technology
- Educational software, information resources and www pages evaluation
- Legal using software, Internet and legal point of view

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html