SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
ICT Business Enterprise - OB2319554
Title: Podnikání v oblasti IT
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2010
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Eva Battistová
Pre-requisite : OB2319356
Is interchangeable with: OB2319553
Annotation -
Last update: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2009)
The aim of the course is to acquaint students with the information and procedures related to business in the field of information technology and business using information technology. The course focuses on principles and foundations of practical command of electronic commerce. Students should understand the possibilities of the Internet as an environment conducive to business.
Literature - Czech
Last update: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (25.11.2009)
  • BUREŠ, I. Jak úspěšně řídit prodejní tým. Praha : Management Press, 1997.
  • DONALDSON, B. Sales Management. Theory and Practice. Praha : Mass Trading Media, 1997.
  • DONÁT, J. e-Business pro manažery. Praha : Grada Publishing, 2000.
  • FRENZEL, C. W. Management of Information Technology. Cambridge : International Thomson Publishing, 1996.
  • KALA, J., PŘÁDKA, M. Elektronické bankovnictví. Computer Press, 2000.
  • KOSIUR, D. Principy a praxe elektronické komerce. Computer Press, 1998.
  • NONDEK, L., ŘENČOVÁ, L. Internet a jeho komerční využití. Praha : Grada Publishing, 2000.
  • STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha : Grada Publishing, 1999.
  • VOŘÍŠEK, J. Strategické řízení informačního systému a systémová integrace. Praha : Management Press, 1997.

Syllabus - Czech
Last update: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2009)
  • rysy a zvláštnosti podnikání v informatice,
  • vztah obchodu a informatiky,
  • trh a produkty, B2B, B2C struktura trhu v oblasti informačních technologií,
  • finanční datové toky na Internetu a elektronické bankovnictví,
  • principy elektronického obchodování, tvorba modelu internetového obchodu, elektronický podpis, jeho vlastnosti a použití,
  • marketingový cílový systém, obchodní plán,
  • základní procesy ve firmě zabývající se informační technologií nebo poradenstvím,
  • prezentace firmy na Internetu, reklama a propagace, komunikace se státní správou

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html