SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Mathematical competition for elementary pupils - OB2310V10
Title: Matematická soutěž pro žáky prvního stupně
Guaranteed by: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (23)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: you can enroll for the course repeatedly
course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
Annotation -
Last update: STEHLIKO (20.05.2019)
The course focuses on the preparation of problems for a mathematical competition and its organisation. The competition is aimed for elementary pupils. It is organised at the end of the semester fully by the students supported by the course leader.
Aim of the course - Czech
Last update: STEHLIKO (26.03.2019)

Cílem předmětu je připravit a zorganizovat týmovou matematickou soutěž pro žáky prvního stupně základní školy (konkrétně 4. ročníku).

Literature - Czech
Last update: STEHLIKO (26.03.2019)

Sbírky matematických úloh pro žáky prvního i druhého stupně ZŠ.

Úlohy ze starších ročníků matematických soutěží.

Kvízové úlohy z časopisů.

Studenti mohou náměty úloh čerpat i z jiných zdrojů podle svého uvážení.

Requirements to the exam - Czech
Last update: STEHLIKO (26.03.2019)

Aktivní účast na semináři, tvorba úloh a poskytování zpětné vazby na úlohy ostatních, účast při samotné soutěži a na jejím vyhodnocování.

Syllabus - Czech
Last update: STEHLIKO (26.03.2019)

Tvorba soutěžních úloh: postupná tvorba souboru soutěžních úloh. Studenti se učí tvořit či upravovat matematické úlohy vzhledem k věku žáků i cíli, který si daný ročník soutěže stanoví. Dále se učí poskytovat cílenou zpětnou vazbu ostatním studentům v předmětu.

Tvorba vzorového řešení úloh. Studenti se učí vypracovat řešení tak, aby bylo srozumitelné pro žáky daného věku.

Příprava soutěže z hlediska úloh, komunikace se školami i vlastní organizace soutěže z hlediska prostorového (soutěž probíhá v celé budově fakulty).  Úlohy se vkládají do prostředí, které je pro žáky motivační.

Organizace vlastní soutěže a její vyhodnocení.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html