SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
E-learning Course in Inclusive Education - O06318317
Title: E-learn.kurz o inklusivním vzdělávání
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2010
Semester: both
E-Credits: 0
Hours per week, examination: 1/1, C+Ex [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (12)
summer:unknown / unknown (12)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Is provided by: O05318317
Old code: K317
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D.
Classification: Pedagogy > Special Pedagogy
Interchangeability : O04318317, O05318317
Is interchangeable with: O04318317, O05318317
Annotation -
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (06.10.2005)
Var. II Internet - technical and sw background. Internet as a source of information, services. Copyright for Internet resources. Seeking and exploiting info for sppg profession (queries, databases of scientific articles). Desinng web pages, point of view of handicaped persons. Working out collction of web pages on sppg subject.
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (06.10.2005)

Varianta I.

speciálně pedagogické téma zprostředkované internetem ("Příprava na inklusi" -výuka v kombinované formě e-learnigové+ prezenční)

Cíl kurzu:

Porozumět problému inkluse a inklusivního vzdělávání; porozumět psychickým mechanismům hendikepu; změnit postoj účastníka vzdělávacího procesu aby na své pozici chtěl a dokázal přispět k zvládnutí inkluse a k rozvoji každého dítěte.

Obsah kurzu:

S použitím e-learningového kurzu "ODL:Inclusive", na ukázkách z praxe a úkolech na nich vystavěných, s využitím autotestů:

  • obhled stavu inkluse (ukázky na videosekvencích), kompetence potřebné pro inklusivní vzdělávání, principy inkluse
  • nácvik pozorného a nepředpojatého sledování a popisu skutečnosti
  • výklad teoretických východisek inkluse (- výměnné vztahy jedince a prostředí, jejich význam a důsledky pro hendikep, - životní podmínky a osobní historie, - vnější a vnitřní izolace a autokompenzační a regulační psychické mechanismy, disociace psychiky)
  • deficitní a kompetenční pojetí handicapu, cesta od vnějšího k vnitřnímu pozorovateli
  • životní podmínky a biografie, logika vývoje jedince
  • DCSCAT - substituční kooperativní akční terapie zaměřená na dialog, ukázky

Diskuse studentů s odborníky z praxe.

Varianta II. : Zpracování spec. ped. tématu ze zddrojů a / nebo formou inetu.

Cíl kurzu: Zvládnutí techniky práce s Internetem, vytvoření práce na speciálně pedagogické téma s použitím zdrojů Internetu a (nebo) ve formě pro Internet.

Využívání získaných komunikačních dovedností při navrhování a realizaci témat předpokládajících práci v lokálních nebo vzdálených sítích. Seznámení s e-learningem.

Obsah kurzu: Fenomén Internetu - technické a softwarové zázemí, Úvod: historie, druhy sítí, - vztahy mezi nimi, - druhy služeb v sítích. Internet jako zdroj informací . Co je to WWW; ukázky prací studentů

Elektronická pošta a poštovní služby, zásady pro e-mailovou korespondenci, nastavení e-mail klienta (Outlook Express) pro čtení pošty prostřednictvím POP3

Vyhledávání informací a možnosti jejich využití.

Techniky práce: - detailní seznámení s prohlížeči ("historie", "záložky-oblíbené" a práce s nimi vč. jejich přenášení a využití na různých počítačích, ukládání dat z www stránek v různých formátech),

  • kompilace dat z různých zdrojů do jednoho dokumentu,,-pravidla citování z elektronických zdrojů, -hledací servery a pravidla pro vyhledávání, -databáze odborných publikací a hledání v nich, -užívání služeb knihoven prostřednictvím Inetu;

Autorská práva a povinnosti, organizační zázemí.

Jak se dělají www stránky. Zásady pro tvorbu bezbariérových www stránek.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html