SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Special Schools II - O06318123
Title: Speciální školy II
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2008
Semester: summer
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:3/3, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Old code: SPŠK
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Blanka Housarová, Ph.D.
PhDr. Eva Mrkosová, CSc.
doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Classification: Pedagogy > Special Pedagogy
Pre-requisite : O06318122
Annotation -
Last update: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (13.04.2005)
An identifications with special scholls for children with mental retardation, with physical handicap, defects of hearing, visual and speech defects and behavioral disorders. The system of schools and institutions in CR.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (13.04.2005)

Kašíková,H.: Kooperativní učení, koopertivní škola. Portál, Praha 1997

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (28.11.2005)
Cíl kurzu:
Seznámit studenty se spec. školami a zařízeními

Obsah kurzu:
Tyflopedie: (E.Mrkosová)

1. Základní škola pro slabozraké (staré označení):1.1 Historie vzdělávání slabozrakých 1.2. Učební plán, učebnice, pomůcky . 1.3. Specifiky kurikula školy pro slabozraké 1.4. Specifiky metod, technik a postupů výchovně vzdělávací práce u slabozrakých 1.5. Hospitace ve vybraných vyuč. hodinách

2. Základní škola pro nevidomé (staré označení) 2.1. Historie vzdělávání nevidomých 2.2 Učební plány, osnovy, učebnice a pomůcky 2.3. Specifiky kurikula školy pro nevidomé. 2.4. Specifiky metod, technik a postupů výchovně vzdělávací práce s nevidomými 2.5. 1.5. Hospitace ve vybraných vyuč. hodinách

3. Základní škola pro žáky se zbytky zraku (staré označení) 3.1.Specifika školní výchovy a vzdělávání žáků se zbytky zraku

Somatopedie: (V.Hájková)

1. Školy pro tělesně postižené žáky: # školní zralost TP dítěte, spolupráce MŠ a ZŠ, spolupráce při nezralosti dítěte pro školu # Systém základního vzdělání pro TP děti a mládež, legislativa # Integrace těl.postižených dětí, úloha spec.ped. centra # Cíle, úkoly a organizace školy # Učební plán, osnovy, učební hodina, klasifikace žáků # Vnější podmínky výchovy a vzdělávání, spec. pomůcky a zařízení # Využívání didaktických zásad a metod při výuce # Hospitace v ZŠ pro TP žáky

2. Školy pro zdravotně postižené žáky: # Zřizování škol při zdravotnických zařízeních, typy škol

# organizace školy při zdr.zařízení , učební plán, osnovy, spec.pomůcky # rozsah a obsah výuky, redukce učiva # organizační řád a org formy vyučování ve škole při nemocnici, při dětské ozdravovně # hodnocení a klasifikace # Materiální vybavenost škol - spec. pomůcky a zařízení # Hospitace na jednotlivých odd FN Bulovky Praha 8

Logopedie (B. Housarová):

Požadavky k zápočtu: seminární práce

Cíl: seznámení s problematikou škol pro děti s vadou řeči, personální obsazení škol, výukové a výchovné deficity

Obsah:

Problematika internátních zařízení, přednosti a zápory volby vřazení dítěte do internátu

problematika práce psychologa v školách pro děti s vadou řeči

problematika volného času dětí s NKS v školním věku

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html