SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Special Schools I - O06318122
Title: Speciální školy I
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2008
Semester: winter
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:3/3, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Old code: SPŠK
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D.
doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D.
Classification: Pedagogy > Special Pedagogy
Is pre-requisite for: O06318123
Annotation -
Last update: Erudio ()
An identifications with special scholls for children with mental retardation, with physical handicap, defects of hearing, visual and speech defects and behavioral disorders. The system of schools and institutions in CR.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (14.11.2005)

Kašíková,H.: Kooperativní učení, koopertivní škola. Portál, Praha 1997

http://www.skolaonline.cz/scripts/modules/fulltext/fulltxt.php?searchtext=109%2F2002&lid=1&pg=2 (Zákon o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních)

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (14.11.2005)
Cíl kurzu:
Současný systém škol a zařízení ( psychopedie, surdopedie, etopedie)

Obsah kurzu:
Historický přehled škol a zařízení psychopedického typu.

Současný systém škol a zařízení.

Typy speciálních škol.

Organizace psychopedických škol a zařízení.

Péče o zdraví a dozor nad žáky.

Možnosti integrace.

Poradenská činnost.

Spolupráce škol a psychopedických zařízení s ostatními institucemi a rodinou.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html