SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Education of Sick Pupils/Pupils with Physical Handicap I - O04318257
Title: Výchova a vzdělávání TP a nem. žáků I
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2011
Semester: winter
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (10)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Old code: VVTP
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Classification: Pedagogy > Special Pedagogy
Is pre-requisite for: O04318258, O04318260
Annotation -
Last update: Erudio ()
New trends in upbriming and in education of pupils with handicap or chronical disorder, educative possibilities in our country and worldwide, pedagogicalsupport to pupil with multilative, progressive, lethal, paroxymal and chronical disorders, case studies;
Literature - Czech
Last update: Erudio ()

Vítková,M. Pipeková,J.: Tělesně postižené dítě v mateřské a základní škole. Mu, Brno, 1994.

Hruška,J.: Komplexní systém výchovně vzdělávací péče o tělesně postižené děti a mládež. Septima, Praha 1995.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (25.02.2005)
Cíl kurzu:
Seznámit studenty se současným systémem škol a zařízení somatopedického typu, s jejich vzdělávacími programy, s metodami a organizačními formami výchovné vzdělávací práce s tělesně a zdravotně postiženými žáky

Obsah Kurzu:
Cíle a úkoly škol /ZŠ, ZvŠ, SŠ/ pro děti a mládež s tělesným postižením, jejich zařazení v systému speciálního školství.

Realizace výchovy a vzdělávání tělesně postižených žáků ve školách somatopedického typu, vzdělávací programy, individuálně výchovně vzdělávací plány, speciální metodiky, pomůcky, organizační formy práce.

Ústavní mimoškolní výchova tělesně postižených dětí.

Vzdělávání těžce tělesně postiženého dítěte v domácím prostředí /legislativní podpora/.

Problematika integrace tělesně postižených žáků do žákovského kolektivu základní školy běžného typu.

SPC ve spolupráci s výchovnými a vzdělávacími zařízeními pro tělesně postižené.

Možnosti profesionální přípravy tělesně postižených na jejich pracovního zařízení v současných společenských podmínkách u nás a v zahraničí.

Organizace škol při zdravotnickém zařízení, rozsah a obsah vyučování, výchovná terapie a psychoterapie, specifická výchovná problematika nemocného žáka, hospitalismus a prevence.

Rodinná výchova tělesně postižených a zdravotně oslabených dětí, spolupráce speciálních škol s rodinou postiženého žáka.

Exkurze do zařízení somatopedického typu, plnění individuálních úkolů při sledování tělesně postiženého žíka v podmínkách speciální školy i běžné základní školy.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html