SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Innovative Conception of Teacher Training - O02214023
Title: Inovativní pojetí učitelství
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2010
Semester: both
E-Credits: 3
Hours per week, examination: 1/2, C [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D.
Pre-requisite : O02214008
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)
Seminář je určen především pro studenty, kteří se zajímají o nové metody techniky ve vyučování. Jejich společným znakem je dovednost žáků spolupracovat na úkolu, vytvářet klima pro sdílení a umět potlačit individualismus ve prospěch fungování celku. Seminář je rozdělen na část teoretickou a praktickou. Na seminářích se studenti seznámí s konkrétními základy inovačních trendů ve vyučovacím procesů, dále se seznámí s programem Začít spolu, Zdravá škola, PAU atd. součástí semináře je beseda s ředitelkou České školní inspekce. V části praktické navštíví studenti školu, která se těmito trendy zabývá. Na závěr semináře studenti zpracují návrh skupinové nebo kooperativní výuky ve své aprobačním předmětu. Úkolem semináře je také pochopení výhod a mezí zavádění těchto forem do výchovy vzdělávacího procesu. Obsah kurzu - Historická východiska kooperace žáků ve vyučování - Model kooperativního vyučování - Realizace kooperativního vyučování - Podmínky pro kooperativní učení ve škole - Plánování, realizace a hodnocení kooperativního učení - Fáze kooperativního učení - Role učitele při kooperativním učení a jejich vzdělávání - Podmínky pro uplatnění modelu kooperativního učení ve škole - Výhody a meze používání této formy vyučování
Literature - Czech
Last update: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)
  • Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola.Praha, Portál 1997
  • Skalková, J.: Aktivita žáků ve vyučování.Praha,SNP 1986
  • Skalková, J.: Za novou kvalitu vyučování.Brno, Paido 1995
  • Průcha, J.: Moderní pedagogika.Praha,Portál 1997
  • Mazáčová, N.: Skupinové vyučování II.Moderní vyučování č.2
  • Kašová, J. a kol.: Škola trochu jinak.Iuventa

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)

Seminář je určen především pro studenty, kteří se zajímají o nové metody techniky ve vyučování. Jejich společným znakem je dovednost žáků spolupracovat na úkolu, vytvářet klima pro sdílení a umět potlačit individualismus ve prospěch fungování celku. Seminář je rozdělen na část teoretickou a praktickou. Na seminářích se studenti seznámí s konkrétními základy inovačních trendů ve vyučovacím procesů, dále se seznámí s programem Začít spolu, Zdravá škola, PAU atd. součástí semináře je beseda s ředitelkou České školní inspekce. V části praktické navštíví studenti školu, která se těmito trendy zabývá. Na závěr semináře studenti zpracují návrh skupinové nebo kooperativní výuky ve své aprobačním předmětu. Úkolem semináře je také pochopení výhod a mezí zavádění těchto forem do výchovy vzdělávacího procesu.

Obsah kurzu
  • Historická východiska kooperace žáků ve vyučování
  • Model kooperativního vyučování
  • Realizace kooperativního vyučování
  • Podmínky pro kooperativní učení ve škole
  • Plánování, realizace a hodnocení kooperativního učení
  • Fáze kooperativního učení
  • Role učitele při kooperativním učení a jejich vzdělávání
  • Podmínky pro uplatnění modelu kooperativního učení ve škole
  • Výhody a meze používání této formy vyučování

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html