SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Developing Students´ Didactic Skills in Teacher Training - O02214015
Title: Rozvoj didaktických dovedností učitele
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2009
Semester: both
E-Credits: 3
Hours per week, examination: 1/2, C [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (20)
summer:unknown / unknown (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Old code: RDDU
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D.
Pre-requisite : O02214008
Interchangeability : O02314072
Annotation -
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (31.03.2009)
The course is particularly orientated on the development of practical skills in the framework of educational and psychological part of teacher training as well as on increasing students' motivation to the teaching profession. The aim is to strengthen the orientation of teacher training on experience and activity.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)

BERTRAND,Y.: Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998.

HRABAL,V. : Jaký jsem učitel ? Praha: SPN, 1988.

MAREŠ,J.-KŘIVOHLAVÝ,J. : Komunikace ve škole. Brno: 1995.

MAZÁČOVÁ,N.: Pedagogické dovednosti studenta učitelství a možnosti jejich rozvíjení. Disertační práce.

Praha: Pedagogická fakulta UK, 2002.

MAZÁČOVÁ,N.: Průzkum odtíží pedagogických dovedností studentů učitelství. IN: Sborník z konference Profesní růst učitele. Brno: MU, 2002.

MAZÁČOVÁ,N.: Rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu klinického semestru. IN:

Švec,V.: Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000.

SKALKOVÁ,J.: Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999.

SPILKOVÁ,V.: Proměny primární školy a vzdělávání učitelů v historicko srovnávací perspektivě. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1997.

ŠTECH,S. : Výzkumné šetření: Stát se učitelem. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1995.

ŠVEC,V. a kol. : Praktikum didaktických dovedností. Brno: PF MU, 1996.

ŠVEC.V.: Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: MU, 1998.

TOLLINGEROVÁ, D. a kol.: K teorii učebních činností. Praha: SPN, 1986.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html