SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
School and Professional Orientation - O02214011
Title: Školní a profesionální orientace
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2008
Semester: both
E-Credits: 0
Hours per week, examination: 2/1, C [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Old code: ŠKPO
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Olga Opekarová, Ph.D.
Pre-requisite : O02214005, O02214008
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)
Rozšířit odbornou způsobilost budoucího učitele v aplikaci teoretických základů pedagogické a pedagogicko-psychologické diagnostiky v praxi. Zejména v otázkách možné kvalifikované spolupráce s výchovným poradcem na škole a s dalšími odborníky z podpůrného systému ve školství. Obsah kurzu Základní předhled o funkci podpůrného systému ve školství, týkající se zejména poradenských služeb pro děti a mládež v ČR. Pojetí, metody a prostředky poradenských služeb ve školství. Ilustrace vybraných exploračních, diagnostických a intervenčních metod a technik užívaných na základních a středních školách. Problém diferenciace, výběru a hodnocení žáků škol poskytujících povinnou školní docházku. Návštěva poradenských a diagnostických pracovišť v terénu.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)

Drapela,J.V.-Hrabal,V.: Vybrané poradenské směry. UK, Praha 1995.

Klímová,M. a kol.: Teorie a praxe výchovného poradenství. SPN, Praha 1987. Hrabal,V. st. a ml.: Diagnostika. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. SPN, Praha 1988.

Hrabal,V.-Lustigová,Z.-Valentová,L.: Testy a testování ve škole. PedFUK, Praha 1994.

Matějček,Z.: Teorie a praxe dětského psychologického poradenství. SPN, Praha 1991.

Opekarová,O.: Pedagogická diagnostika ve škole a školní poradenství. Raabe, Vedení školy. Praha 1998. Kolektiv: Typy žáků. PedFUK, Praha 1994. Výchovné poradenství. Odborné periodikum.IPPP Praha

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html