course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
The course is focused on teaching Physical Education, but also according to the the possibility of teachers of other subjects in substandard conditions - preferably outside the building, so-called. "Outdoor".
Last update: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2015)
Předmět je zaměřen na výuku tělesné výchovy, ale podle možností vyučujících i na výuku jiných předmětů, v nestandardních podmínkách - přednostně mimo budovu školy, tzv. "Outdoor".
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Martin Pádivý (10.09.2021)
V případě zavedení distanční výuky bude s předstihem zaslán link na Zoom a předmět proběhne v online prostředí.
Literature -
Last update: Mgr. Martin Pádivý (28.10.2019)
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
Mazal, F. Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007.
NEUMANN, J. Dobrodružné hry v tělocvičně. Praha: Portál, 2001.
TŮMA, M. TKADLEC, J. Hry s míčem pro děti. Praha: Grada, 2004.
DVOŘÁKOVÁ, H., MICHALOVÁ, Z. Využití psychomotoriky ve škole. Praha: PedF UK, 2004.
HERMOVÁ, S. Psychomotorické hry. Praha: Portál, 1994.
DVOŘÁKOVÁ, H. Školáci v pohybu - tělesná výchova v praxi. Praha: Grada, 2012.
SZABOVÁ, M. Cvičení pro rozvoj psychomotoriky. Praha: Portál, 1999.
ADAMÍROVÁ, J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Základy psychomotoriky. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, 2003.
BLAHUTKOVÁ, M.; PAVLÍNKOVÁ, Z. Využití netradičního náčiní v hodinách tělesné výchovy na I. stupni ZŠ. Brno: CDVU MU, 1999.
BLAHUTKOVÁ, M.; KLENKOVÁ, J.; ZICHOVÁ, D. Psychomotorické hry pro děti s poruchami
pozornosti a pro hyperaktivní děti. Brno: Masarykova univerzita, 2005.
Last update: Mgr. Martin Pádivý (28.10.2019)
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
Mazal, F. Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007.
NEUMANN, J. Dobrodružné hry v tělocvičně. Praha: Portál, 2001.
TŮMA, M. TKADLEC, J. Hry s míčem pro děti. Praha: Grada, 2004.
DVOŘÁKOVÁ, H., MICHALOVÁ, Z. Využití psychomotoriky ve škole. Praha: PedF UK, 2004.
HERMOVÁ, S. Psychomotorické hry. Praha: Portál, 1994.
DVOŘÁKOVÁ, H. Školáci v pohybu - tělesná výchova v praxi. Praha: Grada, 2012.
SZABOVÁ, M. Cvičení pro rozvoj psychomotoriky. Praha: Portál, 1999.
ADAMÍROVÁ, J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Základy psychomotoriky. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, 2003.
BLAHUTKOVÁ, M.; PAVLÍNKOVÁ, Z. Využití netradičního náčiní v hodinách tělesné výchovy na I. stupni ZŠ. Brno: CDVU MU, 1999.
BLAHUTKOVÁ, M.; KLENKOVÁ, J.; ZICHOVÁ, D. Psychomotorické hry pro děti s poruchami
pozornosti a pro hyperaktivní děti. Brno: Masarykova univerzita, 2005.
Requirements to the exam -
Last update: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2015)
Active participation, according to the conditions preparation of own contribution.
Last update: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2015)
Aktivní účast, dle podmínek příprava vlastního příspěvku.
Syllabus -
Last update: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2015)
Specifics of the nonstandard conditions of teaching - teaching in nature. Interconnection of different spheres of child personality in the classroom - Sensory Perception + physical activity. Education with using games + experiential learning. Interdisciplinary relations in education. Comparison of teaching procedures in the Czech educational system to foreign models. The course consists of training and seminars in nature.
Last update: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2015)
Specifika výuky v nestandardních vyučovacích podmínkách - vyučování v přírodě. Propojení různých sfér osobnosti dítěte při vyučování - smyslové vnímání + pohybové aktivity. Výuka s využitím her + zážitková pedagogika. Mezipředmětové vztahy ve výuce. Srovnání výukových postupů v českém vzdělávacím systému se zahraničními modely. Výuka probíhá formou cvičení a seminářů v přírodě.