The main point of the course is to explain content and aims of an absolvent´s portfolio for improvement competence for teaching. The second - to reach the competence of creation and defence of his or hes own portfolio.
Last update: Mgr. Blanka Zemanová (10.09.2021)
Kurz si zapisují studenti, kteří si zvolili prohlubující modul „Primární pedagogika I. - VI.“. Studenti v rámci tohoto modulu studují v zimním semestru tři předměty, tj. Primární pedagogika I., II., III. Zapisují se pouze do předmětu Primární pedagogika I – Filosofie pro děti. Do dalších předmětů je dodatečně zapíší vyučující. Hlavním obsahem kurzu je aktivní seznamování s konceptem filosofie pro děti (P4C), jeho principy, cíli, klíčovými fázemi i technikami.
Aim of the course -
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.07.2013)
Development of the self-reflection competence and the creation of an absolvent´s portfolio for the examination standard on pedagoggy at the end of studying.
Last update: Mgr. Blanka Zemanová (10.09.2021)
Cílem konceptu filosofie pro děti je navodit ve třídě bezpečnou a podnětnou atmosféru, ve které se žáci společně učí si naslouchat, navzájem se respektovat, klást si otázky, samostatně přemýšlet a usuzovat, opírat svá rozhodnutí a jednání o konkrétní argumenty a být otevřený a empatický k ostatním. Cílem kurzu je rozvoj povědomí studentů učitelství o principech a cílech filosofie pro děti a jejich kompetencí v oblasti facilitování jednotlivých fází zkoumajícího společenství, využívání technik i stimulů pro společnou tvorbu důležitých (velkých) otázek.
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Blanka Zemanová (02.02.2022)
Literature - Czech
Last update: Mgr. Blanka Zemanová (08.09.2021)
BUCKLEY, J. P4C do kapsy - Začínáme s filozofií pro děti. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2015. ISBN 978-80-87456-66-8.
BUCKLEY, J. Myšlení hrou - Filozofie v pohybu. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2015. ISBN 978-80-87456-67-5.
BUCKLEY, J., BIGGLESTONE, T. P4C - Jak začlenit filosofii pro děti do kurikula. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2018. ISBN 978-80-7591-010-3.
Michaund, O. What Kind of Citizen is Philosophy for Children Educating? What Kind of Citizen Should it be Educating? Philosophical Inquiry in Education 2020, Volume 27, No. 1, pp 31-45.
Další podklady na:
www.clovekvtisni.cz/filozofie-pro-deti
www.thephilosophyman.com/circles
Teaching methods -
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.07.2013)
workshops
Last update: Mgr. Blanka Zemanová (08.09.2021)
aktivizační, komunikační a facilitační metody, studium odborných textů a stimulů
Syllabus -
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.07.2013)
Portfolio as an implement for self-education and the base for evaluation
Absolvent standard of primary school teacher profession
Curriculum vitae in teacher profession
Analyses and reflection of selected essays and school tasks
Defence of absolvent´s portfolio
How to work with a teacher´s portfolio, profession development of a teacher
Last update: Mgr. Blanka Zemanová (10.09.2021)
Student učitelství jako účastník zkoumajícího společenství
Student učitelství jako facilitátor procesu zkoumání.
Student učitelství v roli učitele plánujícího výuku.
Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Blanka Zemanová (09.10.2021)
Zápočtové požadavky: aktivní účast na setkáních (100%, v případě neúčasti na některém setkání - náhradní práce), facilitace ve dvojici jednoho zkoumání (angl. Inquiry).