Using specific tools for computer games development has a long tradition. Today, no studio is developing
computer games without the use of game development middlewares. The course has two parts. First,
we will go through a few game engines and frameworks suitable for development of both indie games as well as
AAA titles. Second, we will use them to prototype small games and gain experience in coding common game
mechanics.
Last update: T_KSVI (26.04.2016)
Používání nástrojů specifických pro tvorbu počítačových her má v odvětví dlouholetou tradici. Dnes již prakticky
žádné studio nevyvíjí hry bez podpory software třetích stran. Kurz má dvě části. V té první si představíme nejběžněji
používané herní engines a frameworky vhodné pro tvorbu jak indie her, tak velkých AAA herních titulů (Unreal
Engine 4, Unity3D a Phaser). V druhé pak s jejich pomocí budeme vytvářet vlastní malé hry, u kterých se budeme
soustředit na prototypování různých herních mechanik.
Literature -
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (25.04.2016)
Unreal Engine 4, https://www.unrealengine.com/
Unity3D, https://unity3d.com/
Phaser, http://phaser.io/
MonoGame, http://www.monogame.net/showcase/
libGDX, http://libgdx.badlogicgames.com/
Haxe+Flixel, http://haxeflixel.com/
Flixel, http://flixel.org/
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (25.04.2016)
Unreal Engine 4, https://www.unrealengine.com/
Unity3D, https://unity3d.com/
Phaser, http://phaser.io/
MonoGame, http://www.monogame.net/showcase/
libGDX, http://libgdx.badlogicgames.com/
Haxe+Flixel, http://haxeflixel.com/
Flixel, http://flixel.org/
Syllabus -
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (25.04.2016)
Unreal Engine 4
● Overview
● Animation
● Blueprints
● 3D Physics
● Behavior Trees
Unity3D
● Overview
● Prefabs
● 3D Physics
● Animation
● Editor plugins
Phaser
● Spritesheets, Animations, Tweening
● 2D Physics
Prototyping of game mechanics
Last update: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (25.04.2016)