Shading Languages - NPGR027
Annotation -
| |
|
Last update: JUDr. Dana Macharová (13.02.2009)
The topic of this lecture is usage of software shaders in realistic rendering (RenderMan-style).
Last update: JUDr. Dana Macharová (13.02.2009)
Tématem přednášky jsou stínovací jazyky používané při realistickém zobrazování, pozornost bude zaměřena na
softwarové renderery
(RenderMan).
|
Literature -
| |
|
Last update: doc. Alexander Wilkie, Dr. (30.04.2019)
Steve Upstill: The RenderMan Companion
Anthony A. Apodaca, Larry Gritz, Ronen Barzel: Advanced RenderMan
Last update: doc. Alexander Wilkie, Dr. (30.04.2019)
Steve Upstill: The RenderMan Companion
Anthony A. Apodaca, Larry Gritz, Ronen Barzel: Advanced RenderMan
https://www.fxguide.com/featured/the-art-of-deep-compositing/
http://patrickheinen.com/docs/DeepCompositingInVFX_PatrickHeinen_2013.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=19w3vkFp5X0
https://en.wikipedia.org/wiki/Penrose_tiling
http://graphics.cs.kuleuven.be/publications/LD06AWTCECC/ |
Syllabus -
| |
|
Last update: JUDr. Dana Macharová (13.02.2009)
This course introduces the concepts behind, and the technicalities of, shader-based appearance modelling.
The main focus of the lecture is the RenderMan approach to shading, with some comparisons to real-time
shading languages. The practical part of the course will use an open source RenderMan renderer to let
students gain hands-on experience with such a system.
Last update: JUDr. Dana Macharová (13.02.2009)
Tato přednáška se věnuje konceptům a technickým detailům tzv. stínovacích jazyků používaných
při definici vzhledu 3D objektů. Hlavní těžiště zájmu je zkoumání přístupů použitých v systému RenderMan,
bude též provedeno srovnání s real-time přístupy (hardwarově implementované stínovací jazyky).
V praktické části přednášky se bude používat open-source varianta systému RenderMan, studenti tedy
získají bezprostřední zkušenosti s probíranou tématikou.
|