Last update: PhDr. Miluša Bubeníková, Ph.D. (27.04.2021)
Business English is a course intended to give students a solid foundation and a working knowledge of business
English. It is designed for students with little or no work experience in the business world who intend to study some
of the specific areas or to work in the business environment upon completion of their studies.
The course introduces students to key business language and communication skills. Various aspects of business
English will be covered, including, but not limited to, business writing, social language, participation in meetings,
and presentations.
Last update: RNDr. Mgr. Luděk Šafařík (06.04.2020)
Kurz Business English je zaměřen na rozvoj jazykových dovedností využitelných v pracovním procesu. Je určen
studentům s malou nebo žádnou praxí z pracovního či podnikatelského prostředí, kteří chtějí získat či prohloubit si
dovednosti využitelné po ukončení studia.
Hlavním cílem kurzu je poskytnout studentům solidní základ tzv. obchodní angličtiny a zlepšit jejich komunikační
dovednosti.
Mezi nejdůležitější okruhy patří: účast na jednáních, telefonování, vyjednávání, obchodní korespondence, žádost o
práci a přijímací pohovor, prezentace projektu, poskytování a přijímání zpětné vazby.
Literature -
Last update: PhDr. Zuzana Hlavičková (09.04.2018)
Brook-Hart J. Business Benchmark, Upper Intermediate (2nd Edition). CUP, 2013;
Jones, L. New International Business English. CUP, 2001;
Hlavičková, Z. Business English. Grada, 2015;
MacKenzie, I. Professional English in Use. Finance. CUP, 2006;
English for Presentations. Fraus, 2005;
Williams, E. Presentations in English. Macmillan Education, 2001;
G.Tullis, S. Power: New Insights into Business. Longman;
Last update: PhDr. Zuzana Hlavičková (09.04.2018)
Brook-Hart J. Business Benchmark, Upper Intermediate (2nd Edition). CUP, 2013;
Jones, L. New International Business English. CUP, 2001;
Hlavičková, Z. Business English. Grada, 2015;
MacKenzie, I. Professional English in Use. Finance. CUP, 2006;
English for Presentations. Fraus, 2005;
Williams, E. Presentations in English. Macmillan Education, 2001;
G.Tullis, S. Power: New Insights into Business. Longman;
xerokopie dalších materiálů
Syllabus -
Last update: PhDr. Miluša Bubeníková, Ph.D. (27.04.2021)
1. Introductions, greetings
2. Making presentations
3. Getting the job
4. Making contact, telephone calls
5. Business writing, emails
6. Negotiating
7. Business meetings
8. Starting a business
9. Marketing
10. Social media and PR
11. Business travel, conferences
12. Customer relations
13. Project management
14. Business across cultures
Last update: PhDr. Miluša Bubeníková, Ph.D. (27.04.2021)