|
|
|
||
Last update: T_KDF (20.05.2004)
|
|
||
Last update: T_KDF (20.05.2004)
Kašpar,E. a kol.: Didaktika fyziky. Obecné otázky. Praha, SPN 1978 Fenclová,J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky. Praha, SPN 1984 Janás,J.: Kapitoly z didaktiky fyziky. MU Brno 1996 Vachek,J. - Lepil,O.: Modelování a modely ve vyučování fyzice. Praha,SPN 1980 Chráska,M.: Didaktické testy. Paido, Brno 1999 Učebnice fyziky pro základní školy Časopisy: Matematika, fyzika, informatika Učitel matematiky, fyziky , informatiky
Doplňková literatura Janovič.a kol.: Didaktika fyziky. Bratislava, MFF UK 1990 Janás,J. a kol.: Konkrétní didaktika fyziky I.Praha, SPN 1987 Janás,J. - Máca,B.: Konkrétní didaktika fyziky II. Praha, SPN 1989 Hniličková,J. a kol.: Didaktické testy a jejich statistické zpracování.Praha, SPN 1972 Hrabal,V. a kol.: Testy a testování ve škole. Praha, PdF UK 1992 Půlpán,Z.: Základy sestavování a klasického vyhodnocování didaktického testu. Hradec Králové, Kotva 1991. Praha,SPN 1980
|
|
||
Last update: T_KDF (20.05.2004)
1. Diagnostics of knowledge and skills. Importance of diagnostics from teacher's and pupil's point of view. Requirements for a good examination. Oral examination. Written examination. Didactic test. Experimental examination. Evaluation of exam results. 2. Didactic means in physics teaching. a) Textbooks of physics. Supplementary literature for teachers and pupils. b) Teaching aids. Classroom and cabinet of physics. c) Use of computers in physics education.
3. Specific didactic questions of physics education: Key physics concepts and their creating in physics education. Preconceptions of pupils and physics education. Models in physics teaching at primary school. Terminologie of school physics.
4. Interdisciplinary bonds between physics and other science subjects.
5. Special attention for talented pupils. Physical olympics, and other competitions. Individual approach to talented pupils. |