SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Contemporary Trends in Pedagogy and Physics Education - NDFY067
Title: Současné trendy pedagogiky a didaktiky fyziky
Guaranteed by: Department of Physics Education (32-KDF)
Faculty: Faculty of Mathematics and Physics
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 3
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unlimited
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: cancelled
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Guarantor: doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc.
doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D.
Annotation -
Last update: ZAK_V7AM/MFF.CUNI.CZ (04.04.2008)
A seminar for doctoral students of physics education. The purpose of the seminar is to acquaint students with contemporary trends in educational theory, curriculum and instruction, especially in physics education.
Literature - Czech
Last update: KOLAROVA/MFF.CUNI.CZ (02.04.2008)

Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.

Lokša, J.; Lokšová, I. Tvořivé vyučování. Praha: Grada, 2003

Průcha, J. Moderní pedagogika. Portál, Praha: 2002

Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání.: Portál, Praha 2003.

Žák, V. Fyzika v projektové výuce. Diplomová práce. Praha: MFF UK, 2003.

Žák, V. Zjišťování parametrů kvality výuky fyziky. Disertační práce. Praha: MFF UK, 2006.

Nezvalová, D.: Konstruktivismus jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání. Úvodní studie. Vydavatelství UP, Olomouc2006.

Syllabus -
Last update: ZAK_V7AM/MFF.CUNI.CZ (04.04.2008)

Guests are invited to the seminar. These guests-experts, who are specialists in educational theory, curriculum and instruction, especially in physics education, lecture about various problems concerning in questions of physics education and science education in primary and secondary schools. One of fundamental parts are presentations of results of students´ searching operation.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html