|
|
|
||
Last update: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D. (10.02.2023)
|
|
||
Last update: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D. (18.02.2024)
Činčera, J. (2007): Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Paido, Brno. Činčera, J. a kol. (2016): Environmentální výchova z pohledu učitelů. Masarykova univerzita, Brno, 207 s. Činčera, J., Kroufek, R. (2021): Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků. Ministerstvo životního prostředí, Praha. 58 s. Daniš, P. (2016): Děti venku, v přírodě: ohrožený druh? Ministerstvo životního prostředí, Praha, 74 s. Krajhanzl, J. (2014): Psychologie vztahu k přírodě a k životnímu prostředí. Lipka, Brno, 200 s. Máchal, A. (2012): Úvod do environmentální výchovy a globálního rozvojového vzdělávání. Lipka, Brno, 284 s. Matějček, T. (2007): Střediska ekologické výchovy a jejich úloha v geografickém vzdělávání. Geografické rozhledy, 16, č. 3, s. 8–9. Matějček, T. (2009): Environmentální výchova v současné škole. Geografické rozhledy, 19, č. 1, s. 12–13. Matějček, T. (2007): Ekologická a environmentální výchova. Učební text k průřezovému tématu Environmentální výchova podle RVP pro základní vzdělávání. Nakladatelství České geografické společnosti, Praha, 52 s. Pastorová, M. a kol. (2011): Doporučené očekávané výstupy: Environmentální výchova v základním vzdělávání – metodická podpora. VÚP, Praha, 76 s. (dostupné z http://vuppraha.cz) Rubáš, D., Matějček, T. (2024): Potenciál konceptu sense of place v geografickém vzdělávání. Geografické rozhledy, 33(3), 26–29. Štorch, E. (1928): Dětská farma. (dostupné z http://terezanet.cz/detail/cz/detska-farma-eduarda-storcha-jako-e-kniha) Vlašín, M., Ledvina, P., Máchal, A. (2012): Desatero domácí ekologie. ZO ČSOP Veronica, Brno. (dostupné z: veronica.cz/publikace-ke-stazeni?i=81) Články z z Geografických rozhledů lze zdarma stáhnout na https://geograficke-rozhledy.cz/archiv Na stránkách https://mzp.cz/cz/environmentalni_vzdelavani_poradenstvi jsou volně ke stažení práce Činčery a kol. (2016), Činčery a Kroufka (2021)
|
|
||
Last update: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D. (18.02.2024)
Aktivní účast na výuce, splnění dílčích úkolů, které budou konkretizovány vyučujícím na úvodní hodině. V případě potřeby může výuka a/nebo splnění zápočtu proběhnout distanční (a/nebo on-line) formou. |
|
||
Last update: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D. (18.02.2024)
|