|
|
|
||
Last update: RNDr. Simona Petrželová, Ph.D. (12.04.2022)
studijního programu se základy kvantitativně orientovaného výzkumu. Veliký důraz je kladen na seznámení studentů se základními informacemi z oblasti statistické analýzy, které jsou nezbytné pro plánování, realizaci a následné vyhodnocení a interpretaci kvantitativně orientovaného výzkumu v pedagogických vědách. Studenti si osvojí základní postupy práce s programem SPSS. Předmět bude vyučován ve vybraných dnech po předchozí domluvě vyučujícího a studentů |
|
||
Last update: RNDr. Simona Petrželová, Ph.D. (12.04.2022)
1. Dostál, D. (2018) Statistické metody v psychologii. (studijní opora pro rok 2018/2019). Filozofická fakulta. Dostupné z: 2. Čihák, M. (2014), Statistické zpracování dotazníků v SPSS. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta. 3. Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Hillsdale, N. J.: L. Erlbaum Associates. 4. Blahuš, P. (2000), Statistická významnost proti vědecké průkaznosti výsledků výzkumu. Česká kinantropologie, 4(2), 53-72 5. Hendl, J. (2015). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál. 6. Hlaďo, P. (2011). Úvod do pedagogického výzkumu pro učitele středních škol. Brno: Institut celoživotního vzdělávání, Mendelova univerzita v Brně. ISBN 978-80-7375-544-7. 7. Chráska, M. (1999). Didaktické testy. Czech rebublic: Brno, Paido. 8. Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. 2. vyd. Praha, Česko: Grada 9. Jeřábek, O. & Bílek, M. (2010). Teorie a praxe tvorby didaktických testů. Olomouc, Česko: Univerzita Palackého v Olomouci. Dostupné z: 10. Lenhard, W. & Lenhard, A. (2016). Calculation of Effect Sizes. Dostupné z: 11. Merkechová, D., Tirpáková, A., & Stehlíková, B. (2011). Základy štatistiky pre pedogógov. Nitra: FPV UKF. ISBN 978-80-8094-899-3. 12. Pallant, J. (2007). SPSS survival manual-A step by step guide to data analysis using SPSS for windows (3rd ed.). Maidenhead: Open University Press. 13. Rabušic, L., Soukup, P. & Mareš, P. (2019). Statistická analýza sociálněvědních dat (prostřednictvím SPSS) (2. přepracované vydání). Brno: Masarykova univerzita, MuniPres. 14. Řehák, J. & Brom, O. (2015). SPSS - Praktická analýza dat. Computer Press. 15. Social Science Statistics (SocSciStatistics): Calculator of effect size (2018). Dostupné z: 16. Soukup, Petr (2010) Nesprávná užívání statistické významnosti a jejich možná řešení. Data a výzkum - SDA Info, 4(2). 77-104. ISSN 1802-8152. 17. Soukup, P. (2013) Věcná významnost výsledků a její možnosti měření. Data a výzkum - SDA Info, 7 (2). pp. 125-148. ISSN 1802-8152 18. Soukup, P. (2016). Užívání statistické a věcné významnosti v časopise Pedagogická orientace a Pedagogika v posledních deseti letech: očima statistika. Pedagogická orientace, stránky 182-201. 19. Soukup, P. (2017). P a D (statistická a věcná významnost a jejich praktické užívání v českých sociálních vědách) (disertační práce, vedoucí práce: Hynek Jeřábek). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Praha: 2017. 20. Soukup, P., & Rabušic, L. (2007). Několik poznámek k jedné obsesi českých sociálních věd -statistické významnosti. Sociologický časopis/Czech Sociological Review, 43(2), 379-395. 21. Soukup, P., & Kočvarová, I. (2016). Velikost a reprezentativita výběrového souboru v kvantitativně orientovaném pedagogickém výzkumu. Pedagogická orientace, 26(3), 512-536. |