SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Social and Pedagogic Communication - MDPSPP007
Title: Seminář sociální a pedagogické komunikace
Czech title: Seminář sociální a pedagogické komunikace
Guaranteed by: Futher Education Centre (31-643)
Faculty: Faculty of Science
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/8, C [HS]
Capacity: unlimited
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Guarantor: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D.
Teacher(s): PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D.
Incompatibility : MDPS008
Annotation - Czech
Last update: Bc. Veronika Fialová (18.08.2022)
Předmět má přesah do praxe v řešení komunikačních vzorců běžných i závažných školních situací z perspektivy učitele, žáka, rodičů.
Očekávané výsledky učení:
Absolventi:
- vysvětlí specifika pedagogické komunikace;
- aplikují poznatky o procesu sociální komunikace na spektru modelových situací ze školního prostředí ve výuce i mimo výuku v komunikaci s žákovskou skupinou i jednotlivci, v řešení výchovných problémů s žáky, kolegy a rodiči, s podporujícími pracovišti;
- rozlišují komunikační vzorce s ohledem na role účastníků a specifika situace výchovně vzdělávacího kontextu;
- reflektují své komunikativní dovednosti a na modelových situacích si ověří možnosti a potenciál rozvoje dovedností typických pro učitelskou profesi.
- používají vhodné komunikační strategie k vedení rozhovoru a dosažení konsenzu (např. o spolupráci);
- zajišťují průběžně podporu prospívání žáka;
- komunikují s rodiči (zákonnými zástupci žáka) na podporu žákova učení, a to jak individuálně i se skupinou.
Obsah:
1. Proces sociální komunikace, základní terminologie.
2. Vymezení pojmu pedagogická komunikace a funkce.
3. Obsah pedagogické komunikace, její typy a pravidla;
4. Bariéry komunikace.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html