SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Microteaching II - MDPSGE015
Title: Mikrovyučování II
Czech title: Mikrovyučování II
Guaranteed by: Futher Education Centre (31-643)
Faculty: Faculty of Science
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/15, C [HS]
Capacity: unlimited
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Guarantor: doc. RNDr. Václav Kachlík, CSc.
PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D.
prof. RNDr. Katarína Holcová, CSc.
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D. (05.10.2023)
Mikrovyučování II probíhá třetí semestr studia a má za cíl připravit studenty na souvislou pedagogickou praxi. Studenti sami připravují dílčí výukové aktivity pod vedením fakultního pedagoga, které realizují společně s provázejícím učitelem ve třídě, případně třídu modelují spolužáci studenta DPS. Po nácviku dané aktivity studenti i s vyučujícím diskutují a reflektují její provedení: přípravu, stanovené cíle, adekvátnost použité metody, komunikaci studenta apod. Mikrovyučování II je zaměřeno především na terénní výuku, vycházky do okolí a exkurze.
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D. (05.10.2023)

Mikrovyučování má za cíl připravit studenty na souvislou pedagogickou praxi. Studenti sami připravují dílčí výukové aktivity pod vedením fakultního pedagoga, které realizují společně s provázejícím učitelem ve třídě, případně třídu modelují spolužáci studenta DPS. Po nácviku dané aktivity studenti i s vyučujícím diskutují a reflektují její provedení: přípravu, stanovené cíle, adekvátnost použité metody, komunikaci studenta apod.

Mikrovyučování II je zaměřeno především na terénní výuku, vycházky do okolí a exkurze. 


Studenti během příprav a provedení mikrovyučování:
- vytvářejí přípravu na mikrovýuku (aktivitu)
- volí vhodné výukové postupy s využitím široké škály materiálních i nemateriálních didaktických prostředků
- sestavují učební úlohy a vhodně je zařazují, včetně návrhů na jejich hodnocení s důrazem na formativní hodnocení
- reflektují realizovanou mikrovýuku a hledají řešení k odstranění případných nedostatků

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html