SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Propaedeutic practice - MDPSGE013
Title: Propedeutická praxe
Czech title: Propedeutická praxe
Guaranteed by: Futher Education Centre (31-643)
Faculty: Faculty of Science
Actual: from 2023
Semester: both
E-Credits: 1
Hours per week, examination: 0/10, C [HS]
Capacity: unlimited
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Note: you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D. (05.10.2023)
Cílem propedeutické praxe je přinést vhled studentům do reálné školní výuky z pohledu učitele. Proto realizace tohoto předmětu probíhá ve spolupráci s fakultními školami, které umožňují náslechy studentů z PřF UK. Aby bylo eliminováno soustředění na obsah a učivo, pozorují studenti společně s fakultním vyučujícím výuku jiných předmětů, než geologických věd. Propedeutická praxe probíhá také ve spolupráci s didaktikou chemie a biologie, kdy během 1. a 2. semestru doplňkového studia bude vypsáno několik termínů návštěv ZŠ/SŠ, na které se studenti budou hlásit, a skupinka v počtu max. 6 studentů bude s fakultním vyučujícím navštěvovat výuku.
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D. (05.10.2023)

Realizace tohoto předmětu probíhá ve spolupráci s fakultními školami, které umožňují náslechy studentů z PřF UK. Studenti společně s fakultním vyučujícím pozorují výuku jiných předmětů, než geologických věd, aby bylo eliminováno soustředění se na obsah. Propedeutická praxe probíhá také ve spolupráci s didaktikou chemie a biologie, skupinka v počtu max. 6 studentů bude s fakultním vyučujícím navštěvovat výuku.

Studenti během propedeutické praxe:

- popíšou jednotlivé fáze pozorované vyučovací jednotky,
- pozorují formy a metody výuky uplatněné v dané hodině,
- popíšou formy komunikace vyskytující se během pozorované výuky,
- popíšou, jaké formy hodnocení se vyskytovaly v pozorované hodině (jaké postupy formativního hodnocení učitel využil?),
- zhodnotí vyučovací jednotku s ohledem na využití různých materiálních i nemateriálních výukových prostředků,
- diskutují o možných řešeních konkrétních situací.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html