SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of inorganic chemistry - MDPSCH002
Title: Didaktika anorganické chemie
Czech title: Didaktika anorganické chemie
Guaranteed by: Futher Education Centre (31-643)
Faculty: Faculty of Science
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 1
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:12/12, C+Ex [HS]
Capacity: unlimited
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Guarantor: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D.
Teacher(s): RNDr. Pavel Teplý, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (17.02.2022)
Smyslem uvedených přednášek a cvičení je osvojení didaktických dovedností, které budoucím učitelům umožňují efektivně řídit proces osvojování učiva chemie.
Kurz probíhá prezenčně, v případě nemožnosti prezenční výuky bude kurz probíhat v on-line prostředí ZOOM nebo Meet.

Literature - Czech
Last update: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (10.02.2020)

-  https://www.natur.cuni.cz/chemie/educhem/teply1/vyuka-1

-  Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. Portál, Praha, 2009

-  Skalková, J. Obecná didaktika, Grada, Praha, 2006

-  Hříbková, L. Nadání a nadaní, Grada, Praha, 2009

-  Flemr, V., Holečková, E. Úlohy z názvosloví a chemických výpočtů v anorganické chemie, VŠCHT, Praha, 1997 (nebo jakékoli jiné názvosloví)

-  Lukeš, I., Mička, Z. Anorganická chemie II, 1998

-  http://pf.ujep.cz/obecna-didaktika/

- Janoušková, S., Kukal, P. Znamení ďábla, Computer Press, 2006

- Ginnis, P. Efektivní výukové nástroje pro učitele, Edulab, 2017

- Vohlídal, Julák, Štulík Chemické a analytické tabulky, Grada, 1999

Requirements to the exam - Czech
Last update: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (27.09.2020)

Zápočet:

• Úspěšné absolvování alespoň čtyř z pěti průběžných testů (min. 60 % bodů/test) (online či prezenčně dle aktuální situace)

• Splnění všech úkolů v Moodle

• Vytvoření vlastního testu, vyzkoušení v praxi a reflexe (online či prezenčně dle aktuální situace)

 

Zkouška:
• Prezentace na vybrané téma + výstup (rozbor prezentace a výstupu online či prezenčně dle aktuální situace)
• Ústní v rozsahu přednášek a cvičení + vybrané pasáže doporučené literatury (online či prezenčně dle aktuální situace)

Syllabus - Czech
Last update: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. (27.09.2020)
  1. úvod, požadavky, pravidla prezentace, cíle afektivní a psychomotorické

  2. RVP, ŠVP, vyhodnocení DÚ (problémy školství)

  3. tematické plány - vyhodnocení DÚ

  4. didaktické prostředky, pomůcky

  5. didaktické prostředky - metody a formy

  6. didaktické prostředky - metody a formy, IBSE úvod

  7. bezpečnost práce v chemické laboratoři, chemický pokus ve výuce chemie

  8. distanční výuka, e-learning

  9. diferenciace výuky, nadání 

  10. hospitace a rozbory, zvané přednášky/workshopy

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html