|
|
|
||
Last update: RNDr. Vanda Janštová, Ph.D. (02.07.2014)
Jednotlivá cvičení jsou koncipována ve spolupráci KUDBi s odbornými katedrami biologické sekce, nabídnou tak studentům učitelství vhled do problematiky jednotlivých cvičení jak po odborné, tak i didaktické stránce. Po absolvování předmětu získají studenti sadu námětů biologických úloh, které budou moci sami využít při své další praxi na základních a středních školách. Součástí cvičení bude i metodika (představení vlastní úlohu, upozornění na možná úskalí související s praxí základních a středních škol a návrh možného zařazení v rámci vzdělávacího oboru přírodopis/biologie); v praktické části studenti cvičení sami absolvují, čímž získají konkrétní zkušenost s danou úlohou. Studenti samostantě nebo ve dvojicích připraví a odučí "mikrovyučování". Předmět je určen studentům navazujícího magisterského studia učitelství a studentům mimořádného studia k získání pedagogické způsobilosti. |
|
||
Last update: RNDr. Vanda Janštová, Ph.D. (02.07.2014)
Horák P., Kolářová L. (1994). Krevničky napadají člověka i v Čechách. Vesmír 73(8): 430. Janštová V., Jáč M. 2014: Modelování ve výuce biologie (1) (aneb jak žákům přiblížit některé biologické jevy). Biologie, Chemie, Zeměpis, 23 (2), 61-65. ISSN: 1210-3349 Janštová V., Jáč M. 2014: Modelování ve výuce biologie (2) (aneb jak žákům přiblížit některé biologické jevy). Biologie, Chemie, Zeměpis, 23 (3), 111-116. ISSN: 1210-334 |
|
||
Last update: Kamila Řehořová (30.05.2014)
Požadavky pro udělení zápočtu: 1. Aktivní účast na cvičeních, povolena jedna absence (v průběhu pedagogických praxí, tj. 17.3.2014-11.4.2014, výuka neběží) 2. Vypracování a odevzdání námětu na praktická cvičení v elektronické podobě na Moodle (včetně přípravy VH, pracovních listů, autorského řešení, případné prezentace apod.) 3. Prezentace vlastního návrhu na praktické cvičení z biologie podle vzoru (mikrovyučování) |
|
||
Last update: Kamila Řehořová (30.05.2014)
Příprava dočasného preparátu mitotických figur z kořínku cibuel/česneku. (Jan Mourek)
Pozorování cerkárií a hemocytů plže. (Kateřina Mikešová)
Tvorba modelů z jednoduchých a levných pomůcek, modelování vybraných biologických dějů. (Vanda Janštová)
Základy diagnostiky lidského genomu. Studenti si prakticky vyzkouší práci s on-line databázemi, které je možná zdarma využívat pro bioinformatická zpracování. (Martin Kuthan)
Ukázka fluorescenčního mikroskopu a termokamery, které jsou zapůjčovány na střední školy. Teorie fluorescence. Příprava různých druhů preparátů a mikroskopování. Práce s videomikroskopem. (Vanda Janštová)
Fermentace mléka. Teorie i ukázka využití fermentace v praxi s ochutnávkou. Důkazy proběhnutí fermentace. Barvení a pozorování bakterií mléčného kvašení. Co se dá pozorovat a měřit na droždí.(Blanka Zikánová)
Pitva vybraných prasečích orgánů (srdce, ledviny, případně další), práce se modely orgánů, měření vlastního EKG. (Vanda Janštová)
Měření s čidly Vernier (O2 a CO2), dýchání, fotosyntéza. (Vanda Janštová)
Poslední dvě cvičení budou věnována mikrovyučováním studentů. |