Theory and practice of forming chemical educational tasks
Anotation: The education is aimed on basic aspects of theory and practice of creating educational tasks and making chemistry task collections. The stress is laid on both content and form of the tasks and further on different ways of using educational tasks in real life.
Last update: RENA (07.05.2002)
Forma předmětu: přednáška a seminář
Vyučující: doc. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc.
Anotace: Výuka je zaměřena na základní aspekty teorie a praxe vytváření učebních úloh a sestavování souborů úloh z chemie. Pozornost je zaměřena na obsahovou a formální stránku úloh a dále především na různé způsoby používání učebních úloh v praxi.
Přednáška a seminář jsou vhodné pro všechny, kteří chtějí umět sestavovat a používat učební úlohy a didaktické testy z chemie.
Literature -
Last update: prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc. (27.10.2019)
Čtrnáctová, H.: Problem Tasks in Chemistry. Karolinum, Praha 1998. Petty, G.: Modern Education. Portál, Praha 1996 (1. ed.), 2002 (2. ed.). Catalog of Requirements for the Common Part of the Chemistry Graduation Exam. MŠMT ČR, Praha 2000. Collection of Problems for the Common Part of the Chemistry Graduation Exam. Tauris, Praha 2001. Collection of Chemistry workbooks. Prospektrum, Praha 1994 - 2000.
Last update: RENA (04.02.2003)
Čtrnáctová, H.: Učební úlohy v chemii. Karolinum, Praha 1998.
Petty, G.: Moderní vyučování. Portál, Praha 1996 (1. vydání), 2002 (2. vydání).
Katolog požadavků ke společné části maturitní zkoušky z chemie. MŠMT ČR, Praha 2000.
Sbírka úloh ke společné části maturitní zkoušky z chemie. Tauris, Praha 2001.
Soubor pracovních sešitů z chemie. Prospektrum, Praha 1994 - 2000.
Requirements to the exam -
Last update: prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc. (27.10.2019)
Theory and Practice of Problem Tasks Creation ends with credit and an exam. To gain the credit, the student has to be present at 80% of lessons and to be active at the seminars. The exam requires to prepare at least 20 problem tasks from a selected chemistry subject matter for upper grammar schools and their presentation. The student will comment on the problem tasks during the exam and answer the teacher's question related to them.
Last update: prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc. (27.10.2019)
Předmět Teorie a praxe tvorby učebních úloh v chemii je uzavřen zápočtem a zkouškou. K získání zápočtu je požadována 80% účast ve výuce a aktivita v rámci seminářů. Ke zkoušce je požadováno zpracování celkem 20 učebních úloh z vybraného tématu učiva chemie pro vyšší gymnázia a jejich prezentace. V rámci zkoušky bude tyto úlohy studentem komentovány a budou zodpovězeny dotazy vyučujícího, které k nim bude mít.
Syllabus -
Last update: RENA (07.05.2002)
Theory and practice of forming chemical educational tasks
Anotation: The education is aimed on basic aspects of theory and practice of creating educational tasks and making chemistry task collections. The stress is laid on both content and form of the tasks and further on different ways of using educational tasks in real life.
Last update: RENA (07.05.2002)
Název předmětu: Teorie a praxe tvorby učebních úloh v chemii
Forma předmětu: přednáška a seminář
Vyučující: doc. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc.
Anotace: Výuka je zaměřena na základní aspekty teorie a praxe vytváření učebních úloh a sestavování souborů úloh z chemie. Pozornost je zaměřena na obsahovou a formální stránku úloh a dále především na různé způsoby používání učebních úloh v praxi.
Přednáška a seminář jsou vhodné pro všechny, kteří chtějí umět sestavovat a používat učební úlohy a didaktické testy z chemie.