SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2014/2015
   Login via CAS
Social Research II. - LPSY91
Title: Sociální výzkum II.
Guaranteed by: HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky (28-07)
Faculty: Hussite Theological Faculty
Actual: from 2014 to 2014
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, Ex [HT]
Extent per academic year: 24 [hours]
Capacity: unlimited / unlimited (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Jan Kaňák, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Jan Kaňák, Ph.D.
Co-requisite : LPSY90
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: KANAKJA (30.01.2018)
Předmět navazuje na stejně pojmenovaný předmět I., s tím, že se očekává, že studentky a studenti budou ovládat znalosti, které jsou v rámci SV I. předneseny. Celý předmět je zacílený (po krátkém shrnutí podstatných bodů z SV I.) na seznámení s kvantitativním výzkumeme. Studentky a studenti jsou obeznámeni s principem statistického testování nulových hypotéz, s interpretací kvantitativních dat, s výpočtem a interpretací intervalů spolehlivosti, stejně jako s logikou některých statistických testů (chí-kvadrát, t-test, z-test, ANOVA, regresní analýza, PCA aj.). Po studentkách a studentech není vyžadováno, aby testy počítali, aby si pamatovali vzorečky atp. - požaduje se schopnost interpretace výstupů výzkumů. Kurz je temeticky rozdělen do nálsedujících bloků: 1) základní opakování (ZVO, konceptualizace, operacionalizace) 2) kvantitativní výzkumný rámec - základní seznámení 3) validita a reliabilita kvantitativního výzkumu 4) povaha dat kvantitativního výzkumu, úrovně měření 5) deskriptivní statistika 6) normální rozložení / rozdělení a jeho využití pro kvantitativní výzkum 7) inferenční statistika 8) intervaly spolehlivosti 9) testování hypotéz (statistické testování nulových hypotéz, NHST) 10) binomická distribuce 11) dotazník jako nástroj sběru dat
Syllabus - Czech
Last update: KANAKJA (30.01.2018)

Aktuální znění Sylabu je možné najít na nástěnce v SIS, je součástí studijní pomůcky.

Aim of the course - Czech
Last update: KANAKJA (11.09.2017)

Cílem předmětu je seznámit studenty a studentky se základními způsoby sběru / tvorby a analýzy dat jak z kvalitativního, tak kvantitativního úhlu pohledu. Z hlediska obého je cíl zaměřen tak, aby bylo možné analyzovat data s pomocí dostupných zdrojů (u kvantitativní analýzy dat není nutné ovládat programy jako SPSS, či R)

Course completion requirements - Czech
Last update: KANAKJA (11.09.2017)

hodnocení:

80% docházka na výuku (0 bodů, podmínka daná HTF UK, výjimky jen ISP 30% docházka)

zkouškový test (0 až 50 bodů)

vypracování posudku (0 až 20 bodů)

práce v průběhu semestru (0 až 30 bodů)

celkové hodnocení

výborně: 89 až 100 bodů

velmi dobře: 75 až 88 bodů

dobře: 66 až 74 bodů

neuspěl/a: 0 až 65 bodů

Literature - Czech
Last update: KANAKJA (11.09.2017)

základní literatura I a II (dostupná v SIS)

Altson, M., Bowels, W. 2003. Research for Social Workers: An introduction to methods. Crows Nest: Allen and Unwin. (v Sylabu dále jako ALTSON)

Babbie, E. 2001. The Practice of Social Research. (v Sylabu dála jako BABBIE)

Baumová, D., Gojová, A. (Eds.). 2014. Výzkumné metody v sociální práci. Ostrava: OU v Ostravě, FSS. (v Sylabu dále jako VMSP)

Bem, D. J. (2003). Writing the Empirical Journal Artice. In Darley, J. M., Zanna, M. P., Roediger III, H. L. (Eds.). The Compleat Academic: A Practical Guide for the Beginning Social Scientist. Washington: APA. (v Sylabu jako BEM)

Bryman, A. (2004). Social Research Methods. Oxford: Oxford University Press. (v Sylabu jako BYRMAN)

Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2007). Research Methods in Education. London: Routledge. (v Sylabu dále jako COHEN)

Goodwin, (2010). Research in Psychology: Methods and Design. Hoboken: A John Wiley and Sons, Inc. Publication (v Sylabu jako GOODWIN)

Groves, R. M. et al. (2004). Survey Methodology. Hoboken: A John Wiley and Sons, Inc. Publication. (v Sylabu jako GROVES)

Punch, K. F. 2006. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál (dále jako PUNCH)

Sudman, S., Bradburn, N. M., Schwarz, N. (1996).Thinking About Answers: The Application of Cognitive Processes to Suervey Methodology. San Francisco: Jossey-Bass Publishers. (v Sylabu jako SUDMAN)

další doporučená literatura

Ferjenčík, J. 2000. Úvod do metodologie psychologického výzkumu: Jak zkoumat lidskou duši. Praha: Portál.

Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikce. Praha: Portál.

Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada.

Vaus de, D. (2004). Analyzing Social Science Data: 50 Key Problems in Data Analysis. London: SAGE.

webové stránky

http://www.ftvs.cuni.cz/hendl/metodologie/ (webové stránky prof. Hendla a prof. Blahuše o výzkumu a přípravě výzkumného plánu)

https://www.youtube.com/watch?v=v_8XXLiBNuo (šikovný a krátký tutoriál v Aj, jak vyrobit dotazník v google.docs - velmi vhodné především proto, že pak generuje data rovnou v excelovské podobě a odpadne problém s přepsáním do datové matice; nevýhodné v tom, že je omezen, co se úrovně měření týká)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html