|
|
|
||
Last update: Mgr. Tereza Cimrmannová, Ph.D. (18.09.2018)
|
|
||
Last update: Mgr. Tereza Cimrmannová, Ph.D. (18.09.2018)
1. Povinná účast na instruktážní přednášce 2. 10. Náhradní termín: 6. 11. Př.: Pokud se student-ka účastní přednášky 2. 10., již nemusí absolvovat tutéž přednášku v dalších semestrech (Praxe II., III.). Přednáška by však měla proběhnout před absolvováním Praxe I. Požadavky k zápočtu: 1. Zpráva z praxe (formulář Zprávy budeme diskutovat na povinné přednášce) 2. List mentora 3. Dotazník k praxi 4. Certifikát z jedné odborné akce (konference, seminář, exkurze, supervize apod.) v Rozsah praxe - začátek mgr. studia 2015, 2016: 52 h/semestr povinně, začátek mgr. studia od r. 2017 – 40/h semestr povinně. Doporučuji minimálně dvojnásobný počet hodin odborné praxe (dobrovolně), případně dobrovolnictví.
Dle oficiálního vzdělávacího plánu a v souladu s požadavky na kvalitní vzdělávání by měl student absolvovat praxi v každém semestru. S pochopením pro zvláštní potřeby studentů budou uznány i Praxe (I + II + III), které budou rozloženy jinak.
Novinka dle Karolinky: Praxi II. a III. lze plnit na 1 pracovišti s 1 cílovou skupinou a nechat si uznat najednou (tj. 2 x 52 nebo 2 x 40 h).
Vzory formulářů a veškeré informace k praxím najdete na webu fakulty ve studijním textu Praxe a diplomová práce v kontextu profesního rozvoje (Studium - Studijní materiály).
Všechny praxe musí být aktuální. Platí zásada nové studium = nová praxe. Práci nebo dobrovolnictví v oboru lze uznat jako 1 praxi (nejlépe P + S I.).
Okruhy – plnění úkolů na praxi, aneb na co se na praxi zaměřit:
1. Terminologie – odbornost 2. Legislativa 3. Kompetence (schopnosti, dovednosti a oprávnění sociálního pracovníka) 4. Psychická a jiná úskalí (Jaká jsou? Jak s nimi lze pracovat? Co doporučuje mentor?
Odevzdávání podkladů k zápočtu:
Ihned po plnění praxe (nejlépe před nebo po přednáškách, případně na můj stůl v L 105 nebo do schránky naproti SO). Odevzdávání nejpozději 3 týdny před datem, kdy musí být zápočet v SIS. Během zkouškového období mě o odevzdání svých podkladů informujte elektronicky.
Potřebujete-li písemnou zpětnou vazbu na své podklady, vložte do nich lístek s požadavkem.
Sledujte svou elektronickou poštu a textyprostudenty@seznam.cz, heslo: studenti – na tuto adresu zasílám zajímavé nabídky, vzory zpráv z praxe aj.). Najdete zde i potřebné formuláře. Na nástěnce v 1. patře v levém křídle prezentují naši studenti seznam doporučených pracovišť.
|
|
||
Last update: Mgr. Tereza Cimrmannová, Ph.D. (13.02.2017)
BANKS, S. Ethics and Values in Social Work. Houndmills: Palgrave, 2001. BRUNKER, J. Beratung und Supervision. Fragen, Themen und Effekte. Lang: 2005. CIMRMANNOVÁ, T. a kol. Krize a význam pomáhajících prvního kontaktu. Praha: Karolinum, 2013. DYKE, L. Lessons in Grief/Death. Supporting People with Developmental Disabilities in the Healing Process. Illinois: High Tide Press Inc., 2003. GEGENBÜHL-CRAIG, A. Nebezpečí moci v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2010. HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2012. HENRIKSEN, J. O, VETLESEN, A. J. Blízké a vzdálené. Boskovice: Albert, 2000. JANEBOVÁ, R. "Ale nikomu to neříkejte…" aneb dilema mezi sdělováním informací a mlčenlivostí v oblasti sociálně-právní ochrany dětí. Sociální práce/Sociální práca. Praktické užití teorie v sociální práci. Brno: ASVSP, ZSF Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 2010, roč. 10, č. 3, s. 88-99. JANEBOVÁ, R. Dilemata mezi právem a etikou aneb právo nezbavuje odpovědnosti. In Kappl, M., Smutek, M., Truhlářová, Z. (eds.). Etika sociální práce. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009. KAST, V. Lebenskrisen werden Lebenschancen. Freiburg, Basel, Wien: HERDER spektrum, 2005. KASTOVÁ, V. Krize a tvořivý přístup k ní. Praha: Portál, 2000. Kolektiv autorů. Trauma, historie, svědomí. Výbor z textů ze seminářů Prix Irene 2008-2009 a příspěvky členů Rafael Institutu. Praha: GplusG, 2010. KLIMEŠ, J. Budování identity dítěte. Praha: Rozum a cit, 2008. KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2006. MILFAIT, R. (ed.). Lidská práva osob s postižením, nevyléčitelně nemocných a umírajících. Vyd. 2. Středokluky: Zdeněk Susa, 2013. PUNOVÁ, M., NAVRÁTILOVÁ, J. a kol. Praktické vzdělávání v sociální práci optikou konceptu resilience. Brno: MU, 2014. (Předmluva, s. 22-29, s. 178-198) NEČASOVÁ, M., DOHNALOVÁ, Z. , TALAŠOVÁ, R. Využití vybraných etických teorií v praxi sociální práce. Sociální práce/Sociální práca. Praktické užití teorie v sociální práci. Brno: ASVSP, ZSF Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 2010, roč. 10, č. 3, s. 76-87. SCHMIDBAUER, W. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000. ŠPATENKOVÁ, N. a kol. Krizová intervence pro praxi. Praha: Portál, 2011. VANČURA, J. Zkušenost rodičů dětí s mentálním postižením. Brno: Barrister/Principal, 2007. VODÁČKOVÁ, D. Krizová intervence. Praha: Portál, 2002. VYMĚTAL, J. Duševní krize a psychoterapie. Hradec Králové: Konfrontace, 1995.
|