SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Clinical Semester - LPED22
Title: Klinický semestr
Guaranteed by: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Faculty: Hussite Theological Faculty
Actual: from 2020
Semester: winter
E-Credits: 6
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/4, C [HT]
Extent per academic year: 52 [hours]
Capacity: unknown / unknown (13)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Level:  
Is provided by: L0272
Explanation: Předmět má prerekvizitu LPED13
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. Pavlína Janošová, Ph.D.
Comes under: Učitelství n.,e.,f.Mgr.-PV2/pedagogika
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: doc. Pavlína Janošová, Ph.D. (30.09.2017)
Cílem KLINICKÉHO SEMESTRU je seznámit se detailněji s konkrétním školním prostředím ještě předtím, než do něj studenti vstoupí jako pedagogové. Pozorovatel, který aktuálně nevyučuje, vnímá školní realitu z širší perspektivy a je pozornější i k dění, které vyučujícímu často uniká. Delší pobyt v jednom školním prostředí umožňuje podrobnější pohled na školní prostředí, který nelze získat jednorázovou návštěvou. Budeme navštěvovat 6 týdnů jedno konkrétní prostředí střední školy. Dalším cílem bude zaměřit se na určitý pedagogicko-didaktický, psychologický či sociální fenomén, který zde zachytíme, a kombinací dvou diagnostických metod jej prozkoumat. KLINICKÝ SEMESTR je prakticky zaměřený a je určený budoucím učitelům. Bude užitečný především studentům, kteří do budoucna uvažují o pozici výchovného pedagoga či metodika prevence. POŽADAVKY NA ZÁPOČET: - min. 15 hodin náslechu na střední škole (Gymnázium Vítězná pláň, Vyšehrad) - předložení pedagogického deníku - zápisy z náslechů - referování o zjištěných poznatcích na konci semináře a společné diskuse o zachycených jevech - zpracování nálezů týkajících se zvoleného tématu do písemné podoby (půjde o ryze prakticky pojatý text, zaměřený na popis jevu a na facilitaci, intervenci či prevenci ve sledované oblasti z pozice pedagoga).
Course completion requirements - Czech
Last update: ThDr. Kateřina Patová (27.10.2019)

Alespoň 15 hodin náslechu na střední škole, předložení pedagogického deníku; referát a odevzdání prakticky pojaté seminární práce zaměřené na popis jevu a na intervenci či prevenci ve sledované oblasti z pozice pedagoga či vedení školy.

Literature - Czech
Last update: ThDr. Kateřina Patová (27.10.2019)
Povinná:
Není.

Doporučená:
HRABAL, V. Diagnostika: pedagogicko-psychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2002. 197 s. ISBN 80-246-0319-5.

ŠVAŘÍČEK, R. - ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.

VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. 430 s. ISBN 80-246-1074-4.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html