|
|
|
||
Last update: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. (24.09.2017)
|
|
||
Last update: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. (24.09.2017)
o Učitel, učitelská profese, sebereflexe studentů, sebeuvědomění a sebepojetí posluchačů vzhledem k nárokům učitelské profese. o Osobnost žáka, perspektivy jejího rozvoje, charakteristika žáka. o Metodologie práce studenta na fakultní škole o hospitace, rozbory, besedy, diskuse, o první asistentská praxe. o Technika plánování učitelské přípravy, příprava a plán hodiny. o Projektování na různých úrovních práce učitele. o Aplikace výzkumných technik : o sociometrie, řízený rozhovor, anamnéza, diagnostické techniky. o Hodnocení žáka. o Škola jako sociální skupina s výrazným vzdělávacím programem a pozitivním komunikativním prostředím. |
|
||
Last update: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. (29.09.2020)
Výuka kurzu bude probíhat ve dvou formách: 1) Jako prezenční či distanční praktická skupinová výuka studentů(do 10 osob) v prostředí ZŠ či SŠ termínech dohodnutých se studenty na začátku semestru v čase výuky dle rozvrhu.. 2) v On-line formě v prostředí MS Teams jako reflexe této praxe v termínech dohodnutých se studenty na začátku semestru. |
|
||
Last update: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. (24.09.2017)
Pravidelná a aktivní účast studenta na násleších, hospitacích a reflexích ve školách.
Podrobné záznamy z pozorování a reflexí výuky.
Pečlivé zpracování Pedagogického deníku či Studentského portfolia.
Realizace elektronického kurzu v moodle s názvem Didaktické praktikum.
Aktivní účast na závěrečném reflektivním semináři. |
|
||
Last update: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. (24.09.2017)
Hrabal, V. Jaký jsem učitel. Praha:Portál, 2010
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
Skalková, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno: PAIDO, 1995. ISBN 80-85931-11-7.
Švec, V. a kol. Praktikum didaktických dovedností. Brno: PF MU, 1996. ISBN 80-210-1365-6.
Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1998
Havlínová, M. a kol. Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál, 1998
Holt, J. Jak se děti učí. Praha : Strom, 1995
Kalhous, Z., Z. Obst, O.: Školní didaktika. Praha : Portál, 2001
Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1998
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednost učitele. Praha : Portál 1996
Pasch, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál 1998
Rámcové a školní vzdělávací programy |