SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Propaedeutics of Socio-Pedagogical Skills II - L0333
Title: Propedeutika sociálně pedagogických dovedností II.
Guaranteed by: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Faculty: Hussite Theological Faculty
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Extent per academic year: 28 [hours]
Capacity: unknown / unlimited (30)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D.
Pre-requisite : L0239
Is interchangeable with: LPED64
Annotation - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. (14.09.2023)
Absolvent předmětu Propedeutika sociálně pedagogických dovedností má základní orientaci v sociálních dovednostech v oblastech mezilidské vztahy, kooperace a kompetice. Student získá znalosti, které mu umožňují je adekvátně aplikovat v různých situacích sociálně pedagogické práce a sociálně výchovného působení. V průběhu předmětu bude důraz kladen na praktické ukázky, které umožňují studentům zkušenost s danými tématy. Teoretické poznatky budou uváděny do souvislostí s jednotlivými ukázkami a příslušné teoretické oblasti si studenti prohloubí samostudiem doporučené literatury. Získané poznatky a dovednosti studenti v druhé části předmětu sami aplikují během přípravy a realizace metodického výstupu se skupinou.
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. (14.09.2023)

V navazujícím semestru budou zařazena cvičení, ve kterých studenti nachystají vlastní ukázku pedagogické práce na zvolené téma sociálních dovedností a následně ji budou se skupinou realizovat. Ukázku následně zreflektují vzhledem k praktickým zkušenostem a teoretickým poznatkům prvního semestru. Při přípravě se studenti zaměří na popis modelové situace a skupiny, definici cíle, metodu, instrukci a evaluaci.












Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. (14.09.2023)

Aktivní účast během seminářů, docházka 75%, vytvoření a realizace metodického výstupu se skupinou.

Literature - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. (14.09.2023)

Doporučená:
ADAIRE, John: Vytváření efektivních týmů. Praha: Management press, 1994. ISBN 80-85603-70-5.
DE SHAZER, Steve, DOLAN, Yvonne: Zázračná otázka. Praha: Portál, ISBN 978-80-262-0007-9.
HERMOCHOVÁ, Soňa: Metody aplikované sociální psychologie I. Praha: UK, 1989.
HERMOCHOVÁ, Soňa: Teambuilding. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1155-9.
PASCH, Marvin: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: jak pracovat s kurikulem. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7367-054-2
SRB, Vladimír: Jak na osobnostní a sociální výchovu, Praha: Projekt Odyssea, 2007. ISBN 978-80-87145-01.
VALIŠOVÁ, Alena, KASÍKOVÁ, Hana: Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9. (str. 121-159).
VYSKOČILOVÁ, Eva: Cvičení z pedagogické praxe I. Praha: SPN, 1978.
VALENTA, Josef: Učit se být. Praha - Kladno: Strom - AISIS, 2003. ISBN 80-86106-10-1.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html