|
|
|
||
Last update: ThDr. Kateřina Patová (23.02.2018)
|
|
||
Last update: ThDr. Kateřina Patová (23.02.2018)
Základní metody práce s dospívajícími. Metoda motivačního rozhovoru. Realitní terapie. Práce se skupinou dětí a mládeže. Diagnostika skupiny, sociální klima. Poruchy vztahů ve skupině. Šikana, kyberšikana, diagnostika, programy primární, sekundární prevence. Syndrom CAN a domácí násilí, práce s obětí násilí. Prevence, pomáhající organizace. Agresivita a kriminalita. Sociálně pedagogická práce s rizikovou mládeží, formy práce, program LATA. Návykové chování a závislosti, preventivní programy. Hnutí dospívajících, subkultury, extrémistická hnutí. Sociálně psychologická práce s minoritami, etnicky odlišnými skupinami.
|
|
||
Last update: ThDr. Kateřina Patová (23.02.2018)
Docházka 80%. Seminární práce (rozbor konkrétní rodiny na základě zúčastněného pozorování a rozhovoru). Program pro skupinu, jeho prezentace. Složení ústní zkoušky z obsahu přednášek a z povinné literatury. |
|
||
Last update: ThDr. Kateřina Patová (23.02.2018)
BECHYŇOVÁ, V., KOVIČKOVÁ, M. Sanace rodiny. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-262-0031-4. MAREŠ, J. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8. MATOUŠEK, O. Sociální práce v praxi. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-X. VRTIŠKOVÁ, M. Teorie a metody sociální práce II. Praha: Tribun EU, 2010. ISBN 978-80-7399-228-6. Doporučená:BEDNÁŘOVÁ, Z., PELECH, L. Slabikář sociální práce na ulici. Brno: Doplněk, 2003 ISBN 80-7239-148-8. JEDLIČKA, R. Poruchy socializace u dětí a dospívajících. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5980-7 KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-014-3. MARTÍNEK, P. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-5309-6 MATOUŠEK, O. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-825-8. MERTIN, V., GILLERNOVÁ, I. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2003. ISBN 978-80-7367-627-8. NEŠPOR, K. Návykové chování a závislosti. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0189-2. |