|
|
|
||
Last update: ThDr. Marketa Langer, Ph.D. (10.12.2022)
|
|
||
Last update: ThDr. Marketa Langer, Ph.D. (10.12.2022)
Akcent je zadáván na samostatné zkoušení si ve trojicích, ve velké skupině. Hlavním obsahem předmětu je nácvik interakce s klientem v kontextu krizové intervence se specifickým zaměřením na práci s klienty v akutní krizi, se sebevražednými ideacemi a sebevražednými tendencemi. Cílem předmětu není vycvičit z jeho frekventantů a frekventantek pracovníky, jež mají dokonalé znalosti a dovednosti pro práci se sebevražednými tendencemi, ale dát možnost ochutnat v bezpečném prostoru kontakt s tímto tématem, stejně jako předat základní návod na to, co při práci s klientem dělat. Nejedná o alternativu k výcvikům v krizové intervenci. |
|
||
Last update: ThDr. Marketa Langer, Ph.D. (10.12.2022)
Aktivní účast ve výuce, znalost základní studijní literatury, minimálně 80% účast na setkáních a získání alespoň dvou "splnil" za úkoly. |
|
||
Last update: ThDr. Marketa Langer, Ph.D. (10.12.2022)
Nácvik formou společně vedeného hovoru v menších skupinách. |
|
||
Last update: ThDr. Marketa Langer, Ph.D. (04.12.2022)
Povinná: ASPINWALL, Lisa G. Dealing with Adversity: Self-regulation, Coping, Adaptation, and Health. In: BREWER, Marilynn B. a HEWSTONE, Miles (ed.). Applied social psychology. NJ, Hoboken: Wiley-Blackwell, 2004. 368 s. ISBN: 978-1-405-11067-9. s. 3-27. DASS-BRAILSFORD, Priscilla. A Practical Approach to Trauma: Empowering Interventions. 1st.ed. London: SAGE Publications, 2007. 384 s. ISBN-10: 1412916380. s. 93-114. DROZDOVÁ, Kristýna. Čtvero zakotvení a jeho využití v rámci krizové intervence [online]. © Kristýna Drozdová, 2006. Dostupné z: https://www.satiterapie.cz/download/Drozdova2006.pdf GRANELLO, Darcy Haag. A Suicide Crisis Intervention Model with 25 Practical Strategies for Implementation. Journal of Mental Health Counseling, 2010, 32(3). s. 218-235. Doporučená: HAVRÁNKOVÁ, Olga. Sebevražedná tématika. In: VODÁČKOVÁ, Daniela a kol. Krizová intervence. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. 543 s. ISBN 978-80-7367-342-0. s. 482-498. LEWIS, Sarah; ROBERTS, Albert R. Crisis assessment tools: the good, the bad, and the available. Brief Treatment & Crisis Intervention, 2001, 1(1). s. 17-28. MORROW, Chad E., BRYAN, Craig J. a APPOLONIO, Kathryn K. Empirically Based Assessment of Suicide Risk. In: KUMAR, Updesh, MANDAL, Manas K. Suicidal behaviour. New Delhi: SAGE Publication India Pvt, 2010, 404 s. ISBN 978-81-321-0299-1. s. 20-37. ROBERTS, Albert R.; OTTENS, Allen J. The seven-stage crisis intervention model: A road map to goal attainment, problem solving, and crisis resolution. Brief Treatment and Crisis Intervention, 2005, 5(4). s.329-339. STRETTI, Sylvie, KAŇÁK, Jan. Základní struktura pomáhajícího rozhovoru po telefonu. Odborná příloha časopisu Linka bezpečí, březen 2011, s. 7-8 (interní dokument Linky bezpečí). ŠPATENKOVÁ, Naděžda. Sebevražda. In: Krizová intervence pro praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004. 197 s. Psyché. ISBN 80-247-0586-9. s. 141-155. VODÁČKOVÁ, Daniela a kol. Krizová intervence krok za krokem. In: Krizová intervence: Krize v životě člověka; Formy krizové pomoci a služeb. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. 543 s. ISBN 978-80-7367-342-0. s. 74-113. YEAGER, Kenneth R. ROBERTS, Albert R. Differentiating Among Stress, Acute Stress Disorder, Acute Crisis Episode, Trauma, and PTSD. In: ROBERTS, A. R. Crisis Intervention Handbook: Assessment, Treatment, and Research. 4th ed. Oxford: Oxford University Press, 2015. 840 s. ISBN-10: 0190201053. s. 90-99. |