Enrolment for English for IMS I is conditioned by passing the PLACEMENT TEST, which will be held on Monday 18 September 2023 in Jinonice, room no. B328.
You must register for the test in SIS in the course Vstupní test z angličtiny pro IMS (JLB107). Capacity is limited. Enrolment for the placement test via SIS opens 4 September at 10 a.m. and closes 17 September at 8 p.m. Students will then find all necessary information in the Files.
ENROLLMENT FOR THE COURSE OF ENGLISH FOR IMS I (JLB007) WILL OPEN TO THE ADMITTED STUDENTS on Wednesday September 20, 2023 at 12pm.
ANY STUDENTS REGISTERING PRIOR TO THIS DAY WILL BE UNSIGNED BY THE SYSTEM FROM THE SUBJECT.
The list of students admitted to the course will be posted in the Files of the course Placement Test JLB107 no later than Tuesday, September 19 at 8pm.The point threshold for admission to the course is variable and therefore depends on how students perform on the test that year. Students are admitted in order of the highest score reached on the placement test until all parallel courses are filled up to their full capacity.
Students who have successfully completed the course of English for Social Sciences I and II taught by Mgr. Michaela Gloverová do NOT have to take the placement test and can directly enrol for the course. However, they must first inform the instructor of their interest in taking the English for IMS I course in order to secure a place in the course.
If you have a CAE certificate of Level C, then please at first scan it and send it to my email address and once you receive my confirmation you do not need to take the placement test and may sign up directly for the course.
STUDENTS who did not pass the placement test may sign up for the course of English for Social Sciences I, taught by Mgr. Michaela Gloverová. Capacity is limited.
NOTE 1: If you have not taken the JLB107 placement test, you cannot enrol for Mgr. Michaela Gloverová's course.
NOTE 2: Students who have previously enrolled for English for IMS I (JLB007) and have not completed the course cannot enrol for the lower-level course of English for Social Sciences taught by Mgr. Michael Gloverová.
Last update: Jana Kunzová, BA (07.02.2024)
PRO AKADEMICKÝ ROK 2023/2024 PLATÍ NÁSLEDUJÍCÍ INFORMACE:
Zápis do odborného jazykového kurzu Angličtina pro IMS I je podmíněn absolvováním VSTUPNÍHO TESTU, který se bude konat v pondělí 18. září 2023 v Jinonicích, v učebně B328.
Na test je třeba se zapsat v SIS do předmětu Vstupní test z angličtiny pro IMS (JLB107). Kapacita je omezena. Zápis na test je otevřen od 4.9. od 10:00 a skončí 17.9. ve 20:00. V Souborech pak studenti najdou všechny potřebné informace.
ZÁPIS DO PŘEDMĚTU ANGLIČTINA PRO IMS I (JLB007) BUDE PŘIJATÝM UCHAZEČŮM OTEVŘEN ve středu 20.9.2023 ve 12h. UPOZORŇUJEME, ŽE STUDENTI, KTEŘÍ SE ZAPÍŠÍ PŘED TÍMTO TERMÍNEM, BUDOU Z PŘEDMĚTU SYSTÉMEM VYMAZÁNI. Výsledek testu bude oznámen nejpozději 19.9. ve 20:00; jmenný seznam přijatých studentů bude vyvěšen v Souborech předmětu Vstupní test JLB107). Bodová hranice přijetí do kurzu je pohyblivá a záleží tedy na tom, jak studenti daný rok test napíší. Studenti jsou přijímáni podle pořadí od nejvyššího počtu bodů získaného na vstupním testu do naplnění kapacity všech paralelek.
Studenti, kteří úspěšně absolvovali kurz English for Social Sciences I a II vyučující Mgr. Michaely Gloverové NEMUSÍ psát vstupní test a mohou se přímo přihlásit do kurzu. Je však nutné, aby nejprve o svém zájmu kurz English for IMS I absolvovat informovali vyučující a zajistili si tak místo v kurzu.
Je možné si nahradit vstupní test certifikátem CAE úrovně C1, prosím nejprve o jeho naskenování a zaslání na mou emailovou adresu. Teprve poté může být certifikát uznán jako ekvivalent vstupního testu.
Studenti, kteří na testu neuspějí, se mohou zapsat do kurzu Mgr. Michaely Gloverové - English for Social Sciences I. Kapacita kurzu je omezena.
UPOZORNĚNÍ č. 1: Pokud jste se nezúčastnili vstupního testu JLB107, nemůžete se zapsat do kurzu Mgr. Michaely Gloverové.
UPOZORNĚNÍ č. 2: Studenti, kteří již dříve byli zapsáni do kurzu Angličtiny pro IMS I (JLB007) a kurz nedokončili, se nemohou přihlásit do kurzu nižší úrovně - English for Social Sciences Mgr. Michaely Gloverové.
Aim of the course -
Last update: KUNZOVAJ (06.09.2016)
The objective of this course is to bridge the gap between secondary school English and the needs of a university student. After the course students should be able to follow lectures in English, discuss topics in English and do the internship abroad in an English speaking country.
Last update: Jana Kunzová, BA (10.07.2022)
Cílem kurzu je překlenout propast mezi středoškolskou obecnou angličtinou a potřebami studentů FSV. Po absolvování kurzu by studenti měli být schopni sledovat odborné přednášky v angličtině doma i v zahraničí, diskutovat se zahraničními studenty, obhájit své názory a účastnit se zahraničních stáží.
Literature -
Last update: Jana Kunzová, BA (10.07.2022)
REQUIRED MATERIALS:
Set of 10 newspaper articles available on SIS.
Additional materials distributed in the class.
RECOMMENDED LITERATURE:
Plato: the Republic
Saint Thomas Aquinas: On Law, Morality and Politics
Aristotle: Politics- A Treatise on Government
TO SOLIDIFY GRAMMATICAL STRUCTURES
Paterson, K., Wedge, R. (2013): Oxford Grammar for EAP. OUP.
Murphy, R. (2010): English Grammar in Use (fourth edition), CUP.
Hewings, M (2009): Advanced Grammar in Use (second edition), CUP.
Swan, M. (2005): Practical English Usage, 3rd ed, OUP.
The Oxford Collocations Dictionary for students of English.
NEWSPAPERS: The Prague Post, The Economist, The New York Times
Applied method: content-based language teaching, student-centered approach.
Students become acquainted with the specific vocabulary and its content on the basis of texts. Reading is crucial; the emphasis is also placed on communication, the exchange of information and discussions. The methods used are pair work, group work or sometimes individual work.
Last update: Jana Kunzová, BA (10.07.2022)
Semináře budou probíhat pouze v anglickém jazyce.
Metoda: content-based language teaching, student-centered approach.
Studenti si osvojí slovní zásobu a jazykové dovednosti prostřednictvím studia odborných textů. Důraz se klade na čtení, na komunikaci, výměnu informací a názorů ve dvojicích nebo v malých skupinách, týmovou i individuální práci.
Requirements to the exam -
Last update: Jana Kunzová, BA (09.01.2024)
MOODLE MANUAL for the first signing in: (in English)
Register through „Zápis do skupin“ (enrolment for groups) and enter one of the following passwords, depending on your group:
Password for Monday groups: monday1 (the group of 8-9.20), monday2 (the group of 9.30-10.50), monday3 (the group of 11-12.20)
Password for Thursday groups: thursday1 (the group of 2-3.20), thursday2 (the group of 3.30-4.50), thursday3 (the group of 5-6.20)
PREREQUISITES TO OBTAIN THE CREDIT FOR THE CLASS, the so called "zápočet":
!!! Students can miss the deadlineno more than 2 times. Students failing the deadline more than 2 times may not proceed to the final credit test.
1.a) To pass two written tests scheduled in the winter semester.The tests consist of multiple-choice, gap-filling, word formation, matching, True and False, and other grammar exercises, a short essay/opinion (80-130 words) on a given topic. The dates of these tests will be announced via mass e-mail. The tests will be based on the set of newspaper articles and on the knowledge gained during our work with additional materials (listening, discussions, etc.). The first test will be based on the articles 1-5 (mid-term test) and the second test- credit test will be based on articles 6-10, the "Glossary" from the area of International Relations (self-study) and selected vocabulary/expressions from the students' presentations of Great Speeches. Both tests are also going to cover the additional materials.
It is obligatory to take the mid-term test. Time limit of the mid-term - 4O minutes. Date - Monday 20 November, 2023 and Thursday 23 November, 2023.
NB: Instructions in the tests are in English only; there is no Czech into English/English into Czech translation.
To review for the mid-term, check the SIS file MID-TERM REVISION TUTORIAL.
To review for the credit test, check the SIS file CREDIT TEST REVISION TUTORIAL.
b) Presentations about selected Great Speeches. Find all the requirements for this project in the SIS document entitled "GREAT SPEECHES-guidelines."
GREAT SPEECHES SIGN-UP DEADLINE: October 14.
Sign up through the following link, make sure to pick the CORRECT PARALLEL COURSE:
c) Photo Project: 2 photographs that will capture something you admire about the Czech Republic and 2 photographs showing something you are embarrassed about regarding this country, something that needs further improvement, etc. You yourselves have to author these photographs; therefore, do not use any photos from the internet. Go to the streets with your eyes wide open.
Send your photographs via email, put "PHOTO PROJECT" in the subject line and do not attach your commentaries to the email. You will present your commentaries in the class (3-4 minutes long) in which your photos are shown to the class. Part of your commentary should also be a proposal for an improvement/elimination of the problem which you captured in the photos of those aspects of the Czech Republic which you do not like.
If you are an international student and have been in the Czech Republic for a short time only, still try to capture in photographs what you like and dislike about the Czech Republic.
Deadline: 28 October
d) Vocabulary Sheets sent via Moodle 1 in the course of semester. A filled-out Vocabulary Sheet has to be sent no later than the midnight preceding the class in which this Vocabulary Sheet is treated (e.g. if Text 1 is treated on Thursday, then a filled-out Vocabulary sheet no. 1 has to be submitted no later than by the midnight of the day preceding, i.e. on Wednesday).
NOTE 1: We use Moodle 1 (and not MOODLE 2) for our course.
NOTE 2: NOTE 2: Do not send Worksheets through Moodle, only Vocabulary sheets.
e) Writing assignments assigned in the course of semester. (see individual Worksheets treated in the class).
2. It is necesary to reach 70% of correct answers out of the total of 50 points to successfully pass the mid-term and credit test. The time limit is 45 min.
3. If a student fails to pass the mid-term test, s/he will have to take a complex test in the course of examination period - the passing level will be 70% of correct answers out of 100 points. The complex test will be based on all the study material mentioned above. Students will have in total 3 trials- one regular, two retakes. The time limit of the complex test will be 90 min. If a student fails to pass the credit test, s/he will have to take a complex test as well.
4. Attendance is optional although recommended.
5. Honesty: This course applies the policy of academic integrity. No books, notes, cell phones or other material assistance may be used at any of the tests. Violation of this policy results in failing the test.
6. Students are required to obtain the credit to be able to enroll in the course JLB008.
To view samplemid-term questions visit the SIS Files.
Přihlaste se do kolonky s názvem „Zápis do skupin“ a vyplňte jedno z hesel pro skupiny:
Password for Monday groups: monday1 (the group of 8-9.20), monday2 (the group of 9.30-10.50), monday3 (the group of 11-12.20)
Password for Thursday groups: thursday1 (the group of 2-3.20), thursday2 (the group of 3.30-4.50), thursday3 (the group of 5-6.20)
PODMÍNKY K ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU:
!!! Students can miss the deadlineno more than 2 times. Students failing the deadline more than 2 times may not proceed to the final credit test.
1. a) Dva písemné testy v průběhu zimního semestru (cvičení ve formě: multiple-choice, gap-filling, word formation, matching, True and False, grammar exercises, stručné vyjádření na dané téma v rozsahu 80-130 slov). Data budou oznámena hromadným emailem. Testy budou založeny na vybraných novinových článcích a znalostech získaných při práci s doplňkovými materiály (poslech, diskuse apod.). V polovině semestru se bude psát test zaměřený na novinové články 1-5 (mid-term test) a druhý test- credit test se soustřeďuje na novinové články 6-10, "Glossary" z oblasti mezinárodních vztahů (samostudium) a vybraná slovíčka/výrazy ze studentských prezentací Great Speeches. Oba testy budou také pokrývat doplňkové materiály.
Mid-term test je povinný. Délka mid-term testu - 40 minut. Datum testu - pondělí 20.11.2023 a čtvrtek 23.11.2023.
Poznámka: test je pouze v anglickém jazyce, neobsahuje překlad.
To review for the mid-term, check the SIS file MID-TERM REVISION TUTORIAL.
To review for the credit test, check the SIS file CREDIT TEST REVISION TUTORIAL.
b) Prezentace na vybrané Great Speeches. Požadavky k tomuto projektu najdete v SIS dokumentu "GREAT SPEECHES-guidelines."
GREAT SPEECHES SIGN-UP DEADLINE: October 14.
Sign up through the following link, make sure to pick the CORRECT PARALLEL COURSE:
c) Photo Project: 2 fotografie, které zachytí to, co na České republice obdivujete a 2 fotografie, které poukážou na něco, za co se za Českou republiku stydíte, co potřebuje vylepšit atd. Vy sami musíte být autorem těchto fotografií, tedy prosím žádné převzaté fotografie, běžte do ulic s očima dokořán.
Fotografie mi zašlete v emailu, do předmětu dejte "PHOTO PROJECT" a k fotografiím nepřipojujte Váš komentář. Komentář přednesete až přímo v hodině (dlouhý 3-4 minuty), ve které se budou Vaše fotografie prezentovat. Součástí Vašeho komentáře by rovněž měl být návrh na vylepšení/eliminaci problému, který jste zachytili na fotografiích toho, co se Vam na České republice nelíbí.
Pokud jste mezinárodní studenti a jste zatím v České republice jen krátce, přesto zkuste zachytit to, co se Vám na této zemi líbí a co naopak ne.
Deadline: 28.října
d) Průběžné zasílání vyplněných Vocabulary Sheets na Moodle 1. Vyplněný Vocabulary Sheet musí být vždy zaslán nejpozději do půlnoci, která předchází hodině, ve které je daný Vocabulary Sheet probírán.
NOTE 1: We use Moodle 1 (and not MOODLE 2) for our course.
NOTE 2: Do not send Worksheets through Moodle, only Vocabulary sheets.
e) Writing assignments zadané v průběhu semestru. (viz jednotlivé Worksheets, které jsou probírané v hodině).
2. Pro úspěšné splnění mid-termu a credit testu je třeba dosáhnout 70% správných odpovědí z celkem 50 bodů. Časový limit testu je 45 min.
3. Studenti, kteří nesplní mid-term (tj. absence/nesplnění požadované úrovně apod.), budou psát komplexní test (complex test) ve zkouškovém období.Test bude v rozsahu 100 bodů a bude třeba dosáhnout 70% úspěšných odpovědí.Test je založen na všech materiálech výše zmíněných. Tento test mohou studenti opakovat 2x, čili mají celkem 3 pokusy. Časový limit complex testu je 90 min. Studenti, kteří nesplní credit test, budou rovněž psátcomplex test.
4. Účast na hodinách se doporučuje, ale není podmínkou k získání zápočtu.
5. Čestnost: Mravní integrita je nepostradatelnou součástí tohoto kurzu. Během testů není dovoleno používat knihy, poznámky, mobilní telefony nebo jakékoliv jiné materiály. V případě porušení této dohody bude student z testu diskvalifikován.
6. Získání zápočtu je podmínkou k zapsání do kurzu JLB008.
V SIS v položce Soubory jsou k nahlédnutí vzory mid-term otázek.
Syllabus -
Last update: Jana Kunzová, BA (07.02.2024)
The motto of our sessions, "Expecting more, demanding high."
Each week we will examine one major topic from the field of international relations based on the text material and completion of a variety of exercises. Students are expected to read the assigned class material at home prior to attending the class. Through readings the students will enlarge their vocabulary.
All the reading material will be available on SIS. Students are responsible for copying these reading materials prior to the class.
The materials provided to students and used during the course have been designed only for the purpose of study for students registered in the course of English for IMS I. They are not intended for wider distribution.
To stimulate discussion, students may be assigned to give short presentations on selected readings. All the grammar tasks will be assigned for home preparation.
Distant study link to the list of students: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1iS9pnlab-it-T6-ljrRdZn32k8fCQiXe4Ady4luXq6w/edit#gid=0
WINTER SEMESTER - SYLLABUS and OUTLINE OF ACADEMIC GRAMMAR and DEADLINES FOR WRITING ASSIGNMENTS:
Please submit all your assignments via Moodle 1 (English for IMS I)- within MONDAY/THURSDAY group
Also remember to regularly send filled-out Vocabulary sheets via Moodle 1
Photo project – deadline October 28, send via regular email please
Great speeches – sign-up deadline October 14 through the link available in our SIS
Check other deadlines in the syllabus below
!!! Students can miss the deadline for any assignment no more than 2 times
TOPIC no.
TOPIC
DATES OF THE CLASSES
ACADEMIC GRAMMAR
WRITING ASSIGNMENT
(more info in corresponding worksheets)
INTRODUCTORY CLASSES
Oct. 2 and 5
1
World Leaders and Leadership
Oct. 9 and 12
Writing introductions and a topic sentence/introductory adverbs/negative prefixes
Writing introductory paragraph of opinion essay (deadline Oct. 25)
2
Emigration/Immigration/Migration
Oct. 16 and 21
Rise/raise, a number of/the number of/academic phrasal verbs/connecting phrases/causality
3
International Relations and Culture
Oct. 23 and 26
Describing graphs/comparing and contrasting language
4
Wars and Conflicts
Oct. 30 and Nov. 2
Counter-words/ by vs. until/writing a formal summary/Reporting verbs I
Writing a formal summary (deadline Nov. 21)
5
Government, Parliament, President
Nov. 6 and 9
“out” nouns and verbs/the bigger...the more.../cohesive devices
6
Globalization
Nov. 13 and 16
Hedging
MID-TERMS
Nov. 20 and 23
7
Poverty and Humanitarian Aid
Nov. 27 and 30
Writing conclusions/Present Perfect Form in writing
Writing a conclusion to the assigned argumentative essay (deadline Dec.10)
8
Religion
Dec. 4 and 7
Nominalization I/Phrasal verbs - recession
9
Media
Dec. 11 and 14 (we will cover both Topics no. 9 and 10 in this class)
Glossary of critical thinking, Reporting verbs II
10
The European Union and International Organizations
Dec. 11 and 14 (we will cover both Topics no. 9 and 10 in this class)
PRE-TERMS
Dec. 18 and 21
Last update: Jana Kunzová, BA (07.02.2024)
Motto našich hodin: "Expecting more, demanding high."
Každý týden se budeme věnovat jednomu tématu z oblasti mezinárodních vztahů a to čtením tématicky zaměřených textů a vyplňováním tématicky zaměřených cvičení. Články studentům poslouží k rozšíření slovní zásoby; čtení článků je určeno pro samostudium. Veškeré potřebné články budou k dispozici na SIS. Je povinností každého studenta si tyto články okopírovat před začátkem hodiny. Za účelem zpestření diskuzí mohou být studentům přidělena témata na krátkou prezentaci. Zadaná gramatická cvičení jsou určena pro domácí přípravu.
Materiály poskytnuté studentům a používané při výuce slouží výhradně ke studijním účelům pro zapsané posluchače kurzu Angličtina pro IMS I. Nejsou určeny k dalšímu šíření.
Distant study link to the list of students: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1iS9pnlab-it-T6-ljrRdZn32k8fCQiXe4Ady4luXq6w/edit#gid=0
WINTER SEMESTER - SYLLABUS and OUTLINE OF ACADEMIC GRAMMAR and DEADLINES FOR WRITING ASSIGNMENTS:
Please submit all your assignments via Moodle 1 (English for IMS I)- within MONDAY/THURSDAY group
Also remember to regularly send filled-out Vocabulary sheets via Moodle 1
Photo project – deadline October 28, send via regular email please
Great speeches – sign-up deadline October 14 through the link available in our SIS
Check other deadlines in the syllabus below
!!! Students can miss the deadline for any assignment no more than 2 times
TOPIC no.
TOPIC
DATES OF THE CLASSES
ACADEMIC GRAMMAR
WRITING ASSIGNMENT
(more info in corresponding worksheets)
INTRODUCTORY CLASSES
Oct. 2 and 5
1
World Leaders and Leadership
Oct. 9 and 12
Writing introductions and a topic sentence/introductory adverbs/negative prefixes
Writing introductory paragraph of opinion essay (deadline Oct. 25)
2
Emigration/Immigration/Migration
Oct. 16 and 21
Rise/raise, a number of/the number of/academic phrasal verbs/connecting phrases/causality
3
International Relations and Culture
Oct. 23 and 26
Describing graphs/comparing and contrasting language
4
Wars and Conflicts
Oct. 30 and Nov. 2
Counter-words/ by vs. until/writing a formal summary/Reporting verbs I
Writing a formal summary (deadline Nov. 21)
5
Government, Parliament, President
Nov. 6 and 9
“out” nouns and verbs/the bigger...the more.../cohesive devices
6
Globalization
NNov. 13 and 16
Hedging
MID-TERMS
Nov. 20 and 23
7
Poverty and Humanitarian Aid
Nov. 27 and 30
Writing conclusions/Present Perfect Form in writing
Writing a conclusion to the assigned argumentative essay (deadline Dec.10)
8
Religion
Dec. 4 and 7
Nominalization I/Phrasal verbs - recession
9
Media
Dec. 11 and 14 (we will cover both Topics no. 9 and 10 in this class)
Glossary of critical thinking, Reporting verbs II
10
The European Union and International Organizations
Dec. 11 and 14 (we will cover both Topics no. 9 and 10 in this class)
PRE-TERMS
Dec. 18 and 21
Entry requirements -
Last update: Jana Kunzová, BA (07.09.2023)
PLEASE NOTE that all students are required to take a placement test - for more information see Annotation (register in the SIS, JLB107, placement test).
The expected entry level of English: B2 - Upper-Intermediate.
Last update: Jana Kunzová, BA (07.09.2023)
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Zápis do kurzu je podmíněn účastí na povinném rozřazovacím testu - viz informace v Anotaci (pro zápis na rozřazovací test použijte samostatný předmět JLB107).