SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Artificial Intelligence in Communication - JKM536
Title: Umělá inteligence v komunikaci
Czech title: Umělá inteligence v komunikaci
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Capacity: 20 / 20 (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Martin Richter
Teacher(s): Mgr. Martin Richter
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Martin Richter (04.02.2024)
Jak umělá inteligence ohýbá komunikační prostor? Kurz se zaměří na prozkoumání a pochopení role umělé inteligence (AI) i na klíčové koncepty fungování této technologie, její vývoj a praktické aplikace. Kurz zdůrazňuje, jak AI transformuje způsoby, kterými organizace a jednotlivci vytvářejí a distribuují obsah, personalizují zprávy a interagují s publikem. Speciální pozornost je věnována etickým, sociálním a strategickým aspektům využívání AI se zaměřením na současné výzvy, rizika a budoucí trendy.
Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Martin Richter (04.02.2024)

1) Docházka na přednášky

2) Splnění průběžného úkolu

3) Závěrečný projekt

Literature - Czech
Last update: Mgr. Martin Richter (04.02.2024)

Coeckelbergh, M. (2023). Etika umělé inteligence.
Crawford, K. (2021). Atlas of AI: Power, Politics, and the Planetary Costs of Artificial Intelligence.
Du Sautoy, M. (2020). The Creativity Code: How AI is Learning to Write, Paint and Think.
Marcus, G., & Davis, E. (2019). Rebooting AI: Building Artificial Intelligence We Can Trust.
Russell, S. (2021). Jako člověk: Umělá inteligence a problém jejího ovládání.
Schick, N. (2020). Deepfakes: The Coming Infocalypse.
Tegmark, M. (2020). Život 3.0: Člověk v éře umělé inteligence.
Zuboff, S. (2019). The Age of Surveillance Capitalism: The Fight for a Human Future at the New Frontier of Power.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Martin Richter (04.02.2024)
  1. Úvod do umělé inteligence v komunikaci
  2. Základní principy fungování AI
  3. AI v tvorbě obsahu - velké jazykové modely (LLMs)
  4. AI v tvorbě obsahu - obraz a multimediální obsah (difuzní modely a syntéza zvuku)
  5. Prompting
  6. Manipulace, dezinformace, deepfakes
  7. Etické a sociální aspekty AI
  8. Současné výzvy a rizika AI
  9. Budoucí trendy a vývoj AI v komunikaci
  10. Závěrečné projekty a prezentace
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html