SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Critical Thinking and Ethics of Communication - JKB019
Title: Kritické myšlení a etika komunikace
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, Ex [HT]
Capacity: 50 / 50 (50)
Min. number of students: 10
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level: specialized
Additional information: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=12281
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Ing. Bc. Hana Moravcová, Ph.D.
Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Teacher(s): doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
Ing. Bc. Hana Moravcová, Ph.D.
Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Incompatibility : JJB238
Is incompatible with: JJB238
Is interchangeable with: JJB238
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (19.09.2022)
Cílem předmětu je poskytnout studentům potřebný vhled do hlubších a celospolečenských důsledků, které s
sebou rozvoj marketingové komunikace a PR přináší – nadspotřeba, privatizace veřejného prostoru,
komercializace umění a kultury, ekologické dopady výroby či další eticky problematické oblasti, například
marketing zacílený na děti apod. Předmět rozvíjí kritické myšlení a zaměřuje se na přípravu k odpovědnému
rozhodování. Studenti po absolvování předmětu nahlédnou problematiku studovaného oboru z jiných úhlů, budou
schopni detekovat možná rizika a poznají některé (nezamýšlené) dopady marketingové komunikace a PR na
společnost.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html