SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2016/2017
   Login via CAS
Computer Games as New Media - JJM222
Title: Počítačové hry jako nové médium
Guaranteed by: Department of Media Studies (23-KMS)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2016 to 2016
Semester: summer
E-Credits: 5
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:2/0, Ex [HT]
Capacity: 50 / unknown (50)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
Teacher(s): doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: SVELCH (15.02.2016)
Studium počítačových her je mladá disciplína, která stále hledá svoji indentitu a metodologii a v souvislosti s tím i odpověď na otázku, čím jsou hry odlišné od ostatních médií a v čem se jim podobají. Přednáška se na počítačové hry zaměří z mnoha pohledů, jako jsou např. formální analýza, herní design, literární teorie, ludologie, kulturální studia, sociologie užití, mediální teorie, politická ekonomie aj. Bude postupovat od toho, jak hry fungují a nefungují, k tomu, jaká je jejich pozice v našem životě a v naší kultuře. Příklady budou zahrnovat vše od Pongu přes ZX Spectrum a Amigu až po Wii a League of Legends. Ačkoli se zmíní o strategiích herního designu, nejedná se o předmět, kde se studenti naučí navrhovat hry, ačkoli znalost média dobrému designu jistě napomůže. Každý student bude v průběhu výukového období plnit dílčí úkoly (formou příspěvků na blog), a vypracuje seminární práci v rozsahu cca 8 normostran. Další detaily jsou k dispozici v sylabu.


Syllabus - Czech
Last update: SVELCH (15.02.2016)

Počítačové hry jako nové médium

Vyučující: Jaroslav Švelch

Jedná se o humanitní předmět, a proto od studentů nevyžaduji technické znalosti. Podmínkou je ovšem schopnost číst teoretické texty v angličtině, neboť to je jazyk herních studií. Pro úspěšné ukončení předmětu se od studentů očekává aktivní účast, a vzhledem k tomu, že budeme hovořit o interaktivním médiu, očekává se interakce. Kdo má počítač-notebook, tablet či přenosnou konzoli, nechť je nosí s sebou. Na každou hodinu si účastníci nastudují zadané materiály, které budou k dispozici on-line (15-30 str.).

Každý/á student/ka splní tři úkoly:
1. anotaci historické hry, 2. semestrální úkol: krátkou analýzu (2-3 str.) jedné ze zadaných her, 3. Závěrečnou esej na herní téma (cca 8 str.). Úkoly 1 a 2 budou publikovány na společný blog předmětu. Esej musí být postavena na dialogu s existujícím akademickým textem z oblasti studia her. Může to být shrnutí, polemika, aplikace apod. Výsledné hodnocení se zakládá především na kvalitě eseje, s přihlédnutím ke kvalitě dvou kratších úkolů.

Aktuální informace a program semestru je k dispozici ZDE. Informace v prolinkovaném dokumentu jsou závazné.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html