SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Social Theories of New Media - JJM209
Title: Sociální teorie nových médií
Guaranteed by: Department of Media Studies (23-KMS)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 8
Examination process: summer s.:combined
Hours per week, examination: summer s.:1/1, Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (80)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech, English
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
Pre-requisite : JJM201, JJM206
Is interchangeable with: JJM085
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. (15.02.2021)
DŮLEŽITÉ: Tento kurz je povinný pro obor MSP a primárně určený pro studenty 2. ročníku tohoto oboru. Pokud kapacita nestačí pro všechny studenty 2.r.MSP, můžou být studenti jiných oborů a ročníků před zahájením semestru vyškrtnuti.
===================================================================================================================================================================================================================

Cílem kurzu je přiblížit široké spektrum změn, kterými prošla a stále prochází společnost v souvislosti s nástupem a následným rozmachem takzvaných nových médií, přičemž takzvaná nová média jsou chápána ve smyslu nejen technologických procesů a zařízení, které se používají při výběru, přenosu a příjmu informací, ale i ve smyslu společenských procesů. Kurz je veden formou přednášek kombinovaných s diskusí.

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. (09.02.2021)

1.      Blog post [A] na libovolné téma z oblastí souvisejících s tématy předmětu – publicistický text + 3 komentáře k postům kolegů. Rozsah 3-5 NS.

2.      Blog post [B], který je shrnutím aktuálního odborného článku z oblasti výzkumu nových médií + 3 komentáře k postům kolegů. Rozsah 3-5 NS.

3.      Psaný test z povinné četby.

Literature - Czech
Last update: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. (15.02.2022)

Seznam povinné a doporučené literatury a program přednášek jsou v sylabu.

Syllabus - Czech
Last update: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. (15.02.2022)

Aktuální sylabus je dostupný v TOMTO průběžně aktualizovaném dokumentu.

 

Plán přednášek:

1.Úvod

2. Teorie mediální změny

3. Skryté historie nových médií

4. Vize a designové ideologie nových médií

5. Plaform governance

6. Algoritmická moc

7. Šiřitelná média, virální obsah

8. Skupinová polarizace na sociálních médiích

9. Materialita a environmentální dopad nových médií

10. AI, boti, automatizace a "falešný" (fake) obsah

 

Entry requirements - Czech
Last update: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. (08.09.2015)

Prerekvizita - absolvování předmětu JJM201 Teorie masové a mediální komunikace   

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html