|
|
|
||
Last update: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. (15.02.2021)
=================================================================================================================================================================================================================== Cílem kurzu je přiblížit široké spektrum změn, kterými prošla a stále prochází společnost v souvislosti s nástupem a následným rozmachem takzvaných nových médií, přičemž takzvaná nová média jsou chápána ve smyslu nejen technologických procesů a zařízení, které se používají při výběru, přenosu a příjmu informací, ale i ve smyslu společenských procesů. Kurz je veden formou přednášek kombinovaných s diskusí. |
|
||
Last update: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. (09.02.2021)
1. Blog post [A] na libovolné téma z oblastí souvisejících s tématy předmětu – publicistický text + 3 komentáře k postům kolegů. Rozsah 3-5 NS. 2. Blog post [B], který je shrnutím aktuálního odborného článku z oblasti výzkumu nových médií + 3 komentáře k postům kolegů. Rozsah 3-5 NS. 3. Psaný test z povinné četby. |
|
||
Last update: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. (15.02.2022)
Seznam povinné a doporučené literatury a program přednášek jsou v sylabu. |
|
||
Last update: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. (15.02.2022)
Aktuální sylabus je dostupný v TOMTO průběžně aktualizovaném dokumentu.
Plán přednášek: 1.Úvod 2. Teorie mediální změny 3. Skryté historie nových médií 4. Vize a designové ideologie nových médií 5. Plaform governance 6. Algoritmická moc 7. Šiřitelná média, virální obsah 8. Skupinová polarizace na sociálních médiích 9. Materialita a environmentální dopad nových médií 10. AI, boti, automatizace a "falešný" (fake) obsah
|
|
||
Last update: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. (08.09.2015)
Prerekvizita - absolvování předmětu JJM201 Teorie masové a mediální komunikace |