SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2016/2017
   Login via CAS
Methodology of Public Polls - JJM154
Title: Metodologie výzkumu veřejného mínění
Guaranteed by: Department of Media Studies (23-KMS)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2015 to 2016
Semester: winter
E-Credits: 5
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/0, Ex [HT]
Capacity: 5 / unknown (5)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Markéta Škodová
Is interchangeable with: JJM155
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: KOPPLOVA (12.10.2011)
Předmět je zaměřen na základní metodologické principy výzkumu veřejného mínění jako jednoho typu kvantitaviního
sociologického výzkumu. Posluchači jsou seznámeni s etapami práce na výzkumu, s využitím kvalitativního výzkumu i
specifických technik výzkumu trhu při zkoumání veřejného mínění.
.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Eliška Jungová, Dr., CSc. (27.04.2008)

Cílem je seznámit posluchače s teoretickými poznatky a praxí výzkumu veřejného mínění. Zejména s ohledem na jejich dovednost posoudit kvalitu prezentovaných výzkumů a adekvátně interpretovat jejich výsledky.

Literature - Czech
Last update: PhDr. Eliška Jungová, Dr., CSc. (27.04.2008)

Studijní literatura:

Black, T.: Doing quantitative research in the social sciences. London, Sage 2003

Corbetta, P.: Social Research, theory, method and technique. London, Sage 2003.

Disman, M.: Jak se vyrábí sociologická znalost, Praha, Karolinum 1993 .

Jeřábek, H. Úvod do sociologického výzkumu, Praha, Karolinum 1992.

Kozel, R. : Moderní marketingový výzkum. Praha, Grada 2006.

Morgan, D. L.: Ohniskové skupiny jako metoda kvalitativního výzkumu. Brno, Sdružení SCAN 2001.

Noelleová, E.: Výzkum veřejného mínění, Praha, Svoboda l970.

Šubrt, J. (ed.): Kapitoly ze sociologie veřejného mínění: Teorie a výzkum. Praha, Karolinum 1998.

Doporučená literatura:
Asher, H.: Polling and Public. Washington, CQ Press 2004.

Gallup, G.: Průvodce po výzkumu veřejného mínění. Praha, Orbis 1948.

Diekmann, A. (ed).: Methoden der Sozialforschung. Wiesbaden, VS Verlag 2006.

Kunštát, D.(ed): České veřejné mínění: výzkum a teoretické souvislosti. Praha, SoÚ 2006.

Noelle - Neumann, E., Peterson, T.: Alle, nicht jeder. Einführung in die Methoden der Demoskopie. Munchen, Deutsches Tashenbuch Verlag 1996.

Novák, I.: Výzkumy veřejného mínění. Praha, VŠE 1995.

www.simar.cz

Teaching methods - Czech
Last update: PhDr. Eliška Jungová, Dr., CSc. (27.04.2008)

Předmět je veden přednáškovou formou s důrazem na samostatné studium předepsané literatury.

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Eliška Jungová, Dr., CSc. (27.04.2008)

Prokázání znalostí v písemném testu.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Eliška Jungová, Dr., CSc. (27.04.2008)
Stručný program přednášek:

1. Etapy práce na výzkumu, hypotézy ve výzkumu

2. Metody výběru

3. Indikátory, validita, reliabilita

4. Typy otázek v dotazníku, dramaturgie dotazníku

5. Postoje a jejich měření

6. Práce tazatele, dotazování face-to-face, telefonické dotazování, využití počítače

7. Analýza a interpretace dat, statistická chyba

8. Metodologie volebních výzkumů, exit-polls

9. Kvalitativní výzkum

10. Metody výzkumu trhu

11. Standardy kvality SIMAR

Entry requirements - Czech
Last update: PhDr. Eliška Jungová, Dr., CSc. (27.04.2008)

Přijetí do magisterského studia.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html