|
|
|
||
Last update: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (31.01.2020)
Po absolvování předmětu student sám dokáže definovat vize, mise a cíle podniku, určit cílový segment a v konečné fázi sestavit marketingovou strategii. |
|
||
Last update: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (31.01.2020)
Cílem předmětu je obeznámit studenty s teoretickými pojmy stratetického marketingu a strategie, dále s historickým vývojem strategie a krok za krokem je navést k sestavení marketingového strategického plánu za využití různých metod k tomu určených. |
|
||
Last update: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (28.01.2019)
Povinná JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing- 2. Roz. Vydání. Grada, Praha, 2013. ISBN: 978-80-247-4670-8. FEREL, O.C., HARTLINE, M.D., Marketing Strategy. Text and Cases. 2014. ISBN 978-1-285-07304-0. GRANT, Robert M. Contemporary strategy analysisand cases: text and cases. 7th ed. Malden, MA: Blackwell Pub., 2010. (Případně vydání z roku 2016, ale to neobsahuje příklady) KOTLER, P. Managment marketing, 14 vydání. Kapitola 2 a 14
Doporučená ANDREASEN, Alan R. a Philip KOTLER. Strategic marketing for nonprofit organizations. 7. ed., internat. ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall, 2008. ISBN 01-323-4554-4. FOTR, Jiří a kol. Tvorba strategie a strategické plánování, Grada: 2012. HART, Susan. Marketing changes. 1st ed. London: Thomson, 2003. ISBN 18-615-2673-3. HORÁKOVÁ, Helena. Marketingové strategie, IDEA SERVIS, 2014. ISBN: 978-80-85970-81-4. KOVÁŘ, František. Strategický management. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2008, 206 s. ISBN 978-80-86730-33-2. KELLER, Kevin Lane, Tony APÉRIA a Mats GEORGSON. Strategic brand management: a European perspective. New York: Prentice Hall Financial Times, 2008, xxvi, 829 p. ISBN 02-737-0632-2. ABBAS, A., et al. (2003). Strategic Management:Formulation, Implementation and Control in a Dynamic Environment ZUZÁK, Roman. Strategický management. 2. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2012. ISBN 80-867-3082-4.
|
|
||
Last update: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (31.01.2020)
Předmět je vyučován ve formě přednášek. Použitá metoda výuky je výklad a společné řešení fiktivního případu. |
|
||
Last update: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (11.02.2020)
Sylabus 1. Úvod do předmětu: (19.2.) a. Úvod do strategického managementu: vymezení pojmů, definice funkčních strategií 2. Strategický management: (26.2.) a. Principy, cíle 3. Strategický management marketingu: (4.3.) a. Plánování ve strategii; vize a mise; tvorba cílů b. Marketingový výzkum c. Marketingový mix a jeho význam pro strategický marketing 4. Strategický marketing: (11.3.) HOST: Hanka Púllová - Proč je pro správnou strategii počáteční nastavení vizí, misí a cílů
5. Strategický marketing: (18.3.) a. Segmentace trhu b. Marketingové situační analýzy 6. Strategický marketing: (25.3.) a. Cenová strategie b. Náklady 7. Strategický marketing: (1.4.) TEST8. Strategický marketing: (8.4.) a. Strategie distribučních cest b. Volba stanoviště prodejny 9. Strategický marketing: (15.4.) a. Produktová strategie + sortimentní kříž 10. Strategický marketing: (22.4.) a. Portfolio analýzy komunikační strategie 11. Strategický marketing: (29.4.) a. Reading week: Trendy v podnikové praxi 12. Strategický marketing: (6.5.) a. Výběr vhodné strategie, její implementace a realizace 13. Strategický marketing: (13.5.) a. Shrnutí a doplnění učiva
|