SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Strategic management and marketing - JJB404
Title: Strategický management a marketing
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2020
Semester: summer
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:2/0, Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (80)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
Incompatibility : JKB021
Interchangeability : JKB021
Is incompatible with: JKB021
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (31.01.2020)
Předmět je koncipován tak, aby se student orientoval v základní problematice strategického managementu a do hloubky poznal tvorbu marketingové strategie, která je součástí podnikové strategie.

Po absolvování předmětu student sám dokáže definovat vize, mise a cíle podniku, určit cílový segment a v konečné fázi sestavit marketingovou strategii.

Aim of the course - Czech
Last update: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (31.01.2020)

Cílem předmětu je obeznámit studenty s teoretickými pojmy stratetického marketingu a strategie, dále s historickým vývojem strategie a krok za krokem je navést k sestavení marketingového strategického plánu za využití různých metod k tomu určených.

Literature - Czech
Last update: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (28.01.2019)

Povinná

JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing- 2. Roz. Vydání. Grada, Praha, 2013. ISBN: 978-80-247-4670-8.

FEREL, O.C., HARTLINE, M.D., Marketing Strategy. Text and Cases. 2014. ISBN 978-1-285-07304-0.

GRANT, Robert M. Contemporary strategy analysisand cases: text and cases. 7th ed. Malden, MA: Blackwell Pub., 2010. (Případně vydání z roku 2016, ale to neobsahuje příklady)

KOTLER, P. Managment marketing, 14 vydání. Kapitola 2 a 14

 

Doporučená

ANDREASEN, Alan R. a Philip KOTLER. Strategic marketing for nonprofit organizations. 7. ed., internat. ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall, 2008. ISBN 01-323-4554-4.

FOTR, Jiří a kol. Tvorba strategie a strategické plánování, Grada: 2012.

HART, Susan. Marketing changes. 1st ed. London: Thomson, 2003. ISBN 18-615-2673-3.

HORÁKOVÁ, Helena. Marketingové strategie, IDEA SERVIS, 2014. ISBN: 978-80-85970-81-4.

KOVÁŘ, František. Strategický management. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2008, 206 s. ISBN 978-80-86730-33-2.

KELLER, Kevin Lane, Tony APÉRIA a Mats GEORGSON. Strategic brand management: a European perspective. New York: Prentice Hall Financial Times, 2008, xxvi, 829 p. ISBN 02-737-0632-2. 

ABBAS, A., et al. (2003). Strategic Management:Formulation, Implementation and Control in a Dynamic Environment

ZUZÁK, Roman. Strategický management. 2. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2012. ISBN 80-867-3082-4.

 

Teaching methods - Czech
Last update: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (31.01.2020)

Předmět je vyučován ve formě přednášek. Použitá metoda výuky je výklad a společné řešení fiktivního případu.

Syllabus - Czech
Last update: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (11.02.2020)

Sylabus

1.       Úvod do předmětu: (19.2.)

          a.       Úvod do strategického managementu: vymezení pojmů, definice funkčních strategií

2.       Strategický management: (26.2.)

          a.       Principy, cíle

3.       Strategický management marketingu: (4.3.)

          a.       Plánování ve strategii; vize a mise; tvorba cílů

          b.       Marketingový výzkum

          c.       Marketingový mix a jeho význam pro strategický marketing

4.       Strategický marketing: (11.3.) 

          HOST: Hanka Púllová - Proč je pro správnou strategii počáteční nastavení vizí, misí a cílů

       

5.       Strategický marketing: (18.3.)

           a.     Segmentace trhu

           b.     Marketingové situační analýzy   

6.       Strategický marketing: (25.3.)

          a.       Cenová strategie

          b.       Náklady

7.       Strategický marketing: (1.4.)

         TEST

8.       Strategický marketing: (8.4.)

         a.       Strategie distribučních cest

         b.       Volba stanoviště prodejny

9.      Strategický marketing: (15.4.)

        a.      Produktová strategie + sortimentní kříž     

10.    Strategický marketing: (22.4.)

        a.      Portfolio analýzy komunikační strategie

11.   Strategický marketing: (29.4.) 

        a.       Reading week: Trendy v podnikové praxi 

12.   Strategický marketing: (6.5.)

        a.      Výběr vhodné strategie, její implementace a realizace

13.   Strategický marketing: (13.5.)

        a.     Shrnutí a doplnění učiva

        

 

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html