SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Social Psychological Aspects of Marketing Communication - JJB225
Title: Sociálně-psychologické aspekty marketingové komunikace
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2020
Semester: summer
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:2/0, Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (70)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Additional information: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4543
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Ing. Marek Vranka
Incompatibility : JKB007
Pre-requisite : JJB224
Interchangeability : JKB007
Is incompatible with: JKB007
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Ing. Marek Vranka (12.02.2020)
Cílem kurzu je seznámit studenty s aktuálními poznatky z oblasti sociální psychologie a možnostmi jejich využití v marketingové komunikaci, zejména s ohledem na zvýšení přesvědčivosti komunikovaných sdělení. Studenti získají přehled o základních metodách sociálně-psychologického výzkumu a osvojí si práci s primární literaturou.
Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni:
- kriticky zhodnotit realizované sociálně-psychologické studie;
- zohlednit vliv kultury na vybrané aspekty komunikace;
- využít znalosti atribučních procesů v mezilidské komunikaci;
- aplikovat základní principy efektivního přesvědčování;
- efektivně řídit skupinovou komunikaci.
Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Ing. Marek Vranka (12.02.2020)

Výsledné hodnocení je určeno počtem získaných bodů (ze 100): 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 % = C, 81-90 % = B, 91 % a více = A.

Krátká reflexe přečtené literatury

Každý týden (s výjimkou prvního) studenti elektronicky odevzdají stručnou reflexi zadané studijní literatury v rozsahu minimálně 1000 znaků, alespoň jeden námět nebo otázku k diskusi na hodině a odpověď na alespoň jednu z položených otázek. Termín odevzdání je vždy 23:59:59 v den před výukou. Za korektní odevzdání student získá 5 bodů. Celkem je tudíž možno ve 12 týdnech výuky získat 60 bodů.

Smyslem je motivovat k průběžnému studiu a podněcovat diskusi na hodinách.

Závěrečný test

Test pokrývá všechny základní studijní materiály probrané během semestru. Maximálně lze získat 40 bodů.

Smyslem testu je ověřit porozumění a osvojení si obsahu probraného během semestru.

Účast při psychologickém výzkumu

Za účast na vybraných psychologických výzkumech lze získat maximálně 10 bonusových bodů.

Smyslem účasti na výzkumu je získat praktickou zkušenost s metodami používanými v psychologických studiích, díky čemuž budou studenti schopni kritičtěji hodnotit probírané poznatky.

 

Podrobnosti o zadané literatuře, způsobu odevzdávání krátkých shrnutí a účasti na výzkumu lze nalézt na stránkách kurzu http://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4543

Literature - Czech
Last update: Mgr. Ing. Marek Vranka (12.02.2020)

Základní

Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Social Psychology. Pearson Higher Ed.

Cialdini Robert, B. (1993). Influence. Harper Collins.

(vybrané pasáže budou studentům zpřístupněny v podobě pdf souborů)

+ další literatura ke studiu bude k dispozici na stránkách kurzu http://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4543

 

Doporučená

Ariely, D. (2009). Jak drahé je zdarma. Práh.

Ariely, D. (2011). Jak drahá je intuice. Práh.

Aronson, E. (2003). The social animal. Macmillan.

Henrich, J. (2015). The secret of our success: How culture is driving human evolution, domesticating our species, and making us smarter. Princeton University Press.

Hayes, N. (2009). Základy sociální psychologie. Portál.

Heath, C., & Heath, D. (2009). Jak zaujmout hned napoprvé. Ikar.

Pennington, D. C. (2012). Social cognition. Routledge.

Ross, L., & Nisbett, R. E. (2011). The person and the situation: Perspectives of social psychology. Pinter & Martin Publishers.

Vogel, T., & Wanke, M. (2016). Attitudes and attitude change. Psychology Press.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Ing. Marek Vranka (12.02.2020)

1. Úvod do sociální psychologie (+administrativa)

2. Výzkumné metody

3. Mezikulturní rozdíly

4. Sociální percepce a kauzální atribuce

5. Sebe-pojetí a sebe-prezentace

6. – 8. Postoje a přesvědčování

9. Konformita

10. – 11. Skupinová komunikace

 

(harmonogram je pouze orientační, informace o tématu aktuální hodiny lze nalézt na stránkách kurzu http://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4543)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html