SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Psychology of Marketing Communication - JJB224
Title: Psychologie marketingové komunikace
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2020
Semester: winter
E-Credits: 6
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/0, Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (5)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Additional information: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4544
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Ing. Marek Vranka
Incompatibility : JJB009
Interchangeability : JJB009
Is incompatible with: JJB009, JKB207
Is pre-requisite for: JJB225
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Ing. Marek Vranka (01.10.2019)
Jednosemestrální cyklus přednášek o základech současného psychologického poznání pro studenty ne-psychologických společenskovědních a humanitních oborů. Důraz je kladen na procesy komunikace a zpracování informací.

Cílem kurzu je zprostředkovat studentům aktuální poznatky ze základních oblastí psychologie.


Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni:

- stručně popsat vývoj psychologického poznání a uvést příklady jeho aktuální aplikace;

- aplikovat poznatky o lidském vnímání a paměti v běžném životě;

- aplikovat poznatky o kognitivních a rozhodovacích procesech;

- popsat a prakticky využít úlohu emocí v komunikaci a chování;

- identifikovat zkreslení a rozhodovací chyby, k nimž je lidské myšlení náchylné;

- zohlednit motivační, osobnostní a situační faktory ovlivňující chování a myšlení.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Ing. Marek Vranka (01.10.2019)

Základní literatura

Lilienfeld, S., Lynn, S. J., Namy, L., Woolf, N., Jamieson, G., Marks, A., & Slaughter, V. (2014). Psychology: From inquiry to understanding. Pearson Higher Education.

(vybrané pasáže budou studentům zpřístupněny v podobě pdf souborů)

 

Doporučená literatura

Ariely, D. (2009). Jak drahé je zdarma. Práh.

Ariely, D. (2011). Jak drahá je intuice. Práh.

Aronson, E. (2003). The social animal. Macmillan.

Berger, J. (2016). Invisible Influence: The Hidden Forces that Shape Behavior. Simon and Schuster.

Chabris, C., & Simons, D. (2011). The invisible gorilla: And other ways our intuitions deceive us. Broadway Books.

Gilovich, T. (2008). How we know what isn't so. Simon and Schuster.

Hayes, N. (2009). Základy sociální psychologie. Portál.

Kahneman, D. (2012). Myšlení, rychlé a pomalé. Brno, Jan Melvil Publishing.

Pink, D. (2011). Pohon: Překvapivá pravda o tom, co nás motivuje! Anag.

Tavris, C., & Aronson, E. (2012). Chyby se staly (ale ne mojí vinou). Dokořán.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Ing. Marek Vranka (01.10.2019)

1. Kritické myšlení (+ administrativa)

2. Psychologie – historie, současnost, aplikace v praxi

3. Vnímání a pozornost

4. Učení a paměť

5. – 7. Myšlení a rozhodování

8. – 9. Emoce

10. Morální psychologie

11. – 12. Osobnostní vs. situační faktory

13. Motivace a prokrastinace

 

(harmonogram je pouze orientační, informace o tématu aktuální hodiny lze nalézt na stránkách kurzu https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4850)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html