SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Assessment Methods in Occupational Therapy and Physiotherapy - B03494 (Ergoterapie)
Title: Vyšetřovací metody v ergoterapii a fyzioterapii
Guaranteed by: Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Prague (11-00640)
Faculty: First Faculty of Medicine
Actual: from 2022
Semester: winter
Points: 7
E-Credits: 7
Examination process: winter s.:
summer s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/4, C [HT]
summer s.:2/5, C+Ex [HT]
Extent per academic year: 165 [hours]
Capacity: unlimited
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Explanation: Mgr. Eliška Rotbartová
Note: enabled for web enrollment
Guarantor: doc. MUDr. Yvona Angerová, MBA, Ph.D.
Attributes: Ergoterapie
Teoretický předmět
Interchangeability : B02396, B03094
Is pre-requisite for: B03129, B02880
Is interchangeable with: B03094
Annotation -
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (24.01.2022)
ZS - The course is an introduction to physiotherapy, familiarizes students with basic physiotherapy and anatomical concepts and basic skills of physiotherapy (respiratory physiotherapy, positioning, fitness exercises, relaxation, verticalization, etc.), occupational therapists will use in their practice. // LS - This subject relat high quality with Theory of OT. Students obtain that Theory and practices learning form a lot of skills. They will be given more informations about different methods of the dates such as observation, interview and so on. The main goal is that the students obtain the image of theoretical background these methods. How we can the registr of dates and their interpretation.
Aim of the course - Czech
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (24.01.2022)

Student se v tomto předmětu naučí:
- vyšetřit pacienta pomocí aspekce, palpace, rozhovoru i měření
- provést kineziologický rozbor
- zhodnotit postavu pacienta
- změřit rozsahy jeho aktivních i pasivních pohybů
- vyšetřit svalovou sílu, zkrácené svaly, hypermobilitu
- vyšetřit soběstačnost pacienta
- zhodnotit domácí prostředí pacienta
- vyšetřit výkon i participaci pacienta v oblasti volnočasových i pracovních aktivit

Příprava studenta:
Pro správné pochopení a orientaci v problematice je důležité, aby si student průběžně opakoval znalosti z předmětu Úvod do ergoterapie, Anatomie, Anatomická pitva pohybového systému a Teorie ergoterapie.

Syllabus - Czech
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (24.01.2022)

Témata pro oba semestry:

  • vstupní ergoterapeutické vyšetření - indikace, zásady provedení vyšetření, jednotlivé položky
  • vstupní ergoterapeutické vyšetření - přehled metod sběru dat (pozorování, rozhovor, měření, použití nástrojů)
  • palpace; antropometrie, výškovo-váhové indexy
  • úvod do vyšetření horních končetin, jemná motorika, úchopy
  • zásady provádění pasivních pohybů, základy goniometrie
  • aktivní pohyb - hodnocení, druhy
  • vyšetření aktivních a pasivních pohybů ramenního kloubu
  • vyšetření aktivních a pasivních pohybů loketního kloubu, zápěstí a prstů
  • vyšetření aktivních a pasivních pohybů kyčelního kloubu
  • vyšetření aktivních a pasivních pohybů kolenního a hlezenního kloubu
  • dynamické vyšetření páteře
  • chůze a její hodnocení
  • lokomoce s kompenzačními pomůckami
  • mobilita na lůžku, vertikalizace, stoj, přesuny
  • kineziologický rozbor, hodnocení postavy a držení těla
  • anamnéza
  • praktické využití rozhovoru jako metody sběru dat
  • praktické využití pozorování jako metody sběru dat (vyš. HK)
  • vyšetření horních končetin
  • vyšetření taxe, diadochokinézy, třesu a koordinace pohybů
  • vyšetření jemné motoriky, vyšetření zaměřené na úchopy
  • možnosti vyšetření jemné a hrubé motoriky horních končetin s využitím standardizovaných testů, zásady testování
  • možnosti intervence zaměřené na jemnou i hrubou motoriku horních končetin včetně úchopů (včetně využití kreativních technik)
  • vyšetření čití na horních končetinách, vyšetření bolesti
  • možnosti intervencí zaměřených na čití na horních končetinách a k ovlivnění bolesti
  • možnosti vyšetření soběstačnosti, přehled nástrojů pro hodnocení pADL
  • vyšetření soběstačnosti (pADL) - Barthel Index
  • vyšetření soběstačnosti (pADL) - FIM
  • možnosti intervencí zaměřených na pADL
  • vyšetření soběstačnosti (iADL), přehled nástrojů pro hodnocení iADL
  • možnosti intervencí zaměřených na iADL
  • vyšetření zaměřené na volnočasové aktivity, možnosti intervencí zaměřených na volnočasové aktivity
  • vyšetření zaměřené na ergonomii při provádění všedních denních, pracovních i volnočasových aktivit
  • nástroje pro hodnocení kvality života
  • možnosti hodnocení domácího prostředí
  • domácí návštěva
  • nástroje k hodnocení domácího prostředí
  • orientační vyšetření smyslů, percepce; možnosti intervence
  • vyšetření psychosociálních funkcí, možnosti intervence
  • vyšetření schopnosti komunikace, možnosti intervence
  • úvod do kognitivních funkcí a jejich hodnocení (bez využití testů)
  • vyšetření kognitivních funkcí pomocí standardizovaných testů
  • možnosti intervencí zaměřených na kognitivní funkce
  • stanovení silných a slabých stránek pacienta
  • stanovení ergoterapeutických cílů a plánů ergoterapie
  • závěr zprávy z ergoterapeutického vyšetření a doporučení
  • stupňování aktivit vhodných pro terapii konkrétních pacientů
  • specifika ergoterapeutického vyšetření u hospitalizovaných osob
  • specifika ergoterapeutického vyšetření u osob s duševním onemocněním
  • specifika ergoterapeutického vyšetření a terapie u osob s fatickou poruchou
  • specifika ergoterapeutického vyšetření u osob s poruchou kognitivních funkcí
  • specifika ergoterapeutického vyšetření u dětí
  • specifika vyšetření se zapojením rodinných příslušníků pacienta

Literature - Czech
Last update: Mgr. Eliška Rotbartová (15.02.2024)

Povinná:

  • Gross, Jeffrey M., Fetto, Joseph Supnick, Elaine Rosen. Vyšetření pohybového aparátu. Praha: Triton, 2005, 599 s. ISBN 80-7254-720-8.
  • Janda, Vladimír. Svalové funkční testy : kniha obsahuje 401 obrázků a 65 tabulek. Praha: Grada, 2004, 325 s. ISBN 978-80-247-0722-8.
  • Kolář, Pavel, Máček, Miloš. Základy klinické rehabilitace. Praha: Galén, 2021, 167 s. ISBN 978-80-7492-509-2.
  • Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, 2020, 713 s. ISBN 978-80-7492-500-9.
  • Poděbradská, Radana. Komplexní kineziologický rozbor : funkční poruchy pohybového systému. Praha: Grada Publishing, 2018, 176 s. ISBN 978-80-271-0874-9.
  • Švestková, Olga, Svěcená, Kateřina (eds.). Ergoterapie : skripta pro studenty bakalářského oboru Ergoterapie na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Praha: Univerzita Karlova, 1. Lékařská fakulta, 2013, 199 s. ISBN 978-80-260-4101-6.
  • Švestková, Olga, Angerová, Yvona Druga, Rastislav, Pfeiffer, Jan, Votava, Jiří. Rehabilitace motoriky člověka : fyziologie a léčebné postupy. Praha: Grada Publishing, 2017, 319 s. ISBN 978-80-271-0084-2.
  • Vyskotová, Jana, Krejčí, Ivana Macháčková, Kateřina. Terapie ruky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2021, 422 s. ISBN 978-80-244-5767-3.

Doporučená:

  • Čihák, Radomír. Anatomie 3. Praha: Grada Publishing, Třetí, upravené a doplněné vydání, 2016, s. ISBN 978-80-247-5636-3.
  • Dragomirecká, Eva, Bartoňová, Jitka. Příručka pro uživatele české verze dotazníků kvality života Světové zdravotnické organizace. Praha: Psychiatrické centrum Praha, 2006, 88 s. ISBN 80-85121-82-4.
  • Haladová, Eva, Nechvátalová, Ludmila. Vyšetřovací metody hybného systému. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2010, 135 s. ISBN 978-80-7013-516-7.
  • Hendl, Jan, Remr, Jiří. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017, 372 s. ISBN 978-80-262-1192-1.
  • Reichert, Bernhard. Povrchová anatomie pro fyzioterapeuty. Praha: Grada Publishing, 2021, 408 s. ISBN 978-80-271-0670-7.
  • ANGEROVÁ, Yvona, Anna KRULOVÁ a Švestková OLGA. Quality of Life and the Needs of Persons with Acquired Brain Injury in the Context of Community-Based Rehabilitation. In BRAIN INJURY, TAYLOR & FRANCIS. 33 (2019): 274-275.

Learning resources - Czech
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (24.01.2022)
Moodle: https://moodle.lf1.cuni.cz/course/view.php?id=549 (přístupový klíč bude studentům zaslán e-mailem)
Teaching methods - Czech
Last update: Mgr. Eliška Rotbartová (15.02.2024)

Garant předmětu: doc. MUDr. Yvona Angerová, Ph.D., MBA

Vyučující odpovědný za organizaci předmětu: Mgr. Eliška Rotbartová

 

Vyučující:

- Mgr. Eliška Rotbartová (eliska.rotbartova@lf1.cuni.cz); konzultační hodiny dle předchozí domluvy

- Mgr. Zita Matoušová (zita.matousova@lf1.cuni.cz); konzultační hodiny dle předchozí domluvy

- Mgr. Šárka Strubinská (sarka.strubinska@lf1.cuni.cz); konzultační hodiny dle předchozí domluvy

- Mgr. Silvie Táborská (silvie.taborska@vfn.cz); konzultační hodiny dle předchozí domluvy

- Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. (zuzana.rodova@lf1.cuni.cz); konzultační hodiny dle předchozí domluvy

- Mgr. Bc. Anna Rejtarová (anna.rejtarova@vfn.cz); konzultační hodiny dle předchozí domluvy

- Mgr. Jana Pluhaříková-Pomajzlová (jana.pluharikova@lf1.cuni.cz); konzultační hodiny dle předchozí domluvy

 

Výuka probíhá na Klinice rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN.

Studenti budou rozděleni do skupiny A a B dle abecedy. V těchto skupinách budou chodit dle rozpisu na výuku (jedna skupina prezenčně, druhá má čas na studium materiálů v Moodlu).

Studenti na prezenční výuku přijdou vždy připraveni - již budou mít nastudované materiály z Moodlu k dané látce předem, aby mohla být prezenční výuka co nejvíce praktická !!!

 

Metody výuky:

- semináře a praktická cvičení (účast povinná)

"živá interaktivní online výuka" přes MS Teams (účast povinná)

- samostudium všech materiálů dostupných na Moodlu (povinné)

- přednášky (týká se pouze letního semestru; účast velmi doporučena)

 

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Eliška Rotbartová (15.02.2024)

Předmět je zakončen zápočtem v zimním i v letním semestru a závěrečnou teoreticko-praktickou zkouškou. Student má k získání každého zápočtu tři pokusy. Po získání obou zápočtů může přistoupit ke zkoušce, na jejíž splnění má také 3 pokusy. Zkouškové otázky - viz Požadavky ke zkoušce/zkouškové otázky.

 

Podmínky k získání zápočtu v zimním semestru:

- povinná aktivní účast na všech seminářích a cvičeních v prezenční či distanční formě (povoleny 3 absence bez nutnosti se předem omlouvat; 4. a každou další absenci lze omluvit pouze z doložitelných zdravotních důvodů nebo bude student vyzván ke zpracování samostatné práce pro nahrazení absence)

      - konkrétní forma výuky (prezenční x distanční) bude průběžně aktualizována v poznámkách v řádkovém rozpisu výuky

      - distanční forma výuky může proběhnout prostřednictvím Moodle, MS Teams či ZOOM (přihlašovací údaje budou studentům vždy předem zaslány e-mailem)

- povinné nastudování materiálů sdílených prostřednictvím platformy Moodle (https://moodle.lf1.cuni.cz/course/view.php?id=549; klíč k zápisu pro studenty: ErgoVys2023) a zpracování všech průběžných úkolů

- pravidelná příprava studenta na cvičení a praktické semináře

- prokázání získaných praktických dovedností a teoretických znalostí při praktickém zápočtu (max. 3 pokusy)

- Student si vylosuje jednu otázku, kterou správně teoreticky vysvětlí a předvede správně provedenou praktickou ukázku.

1.        Hodnocení postavy a držení těla

2.        Dynamické vyšetření páteře

3.        Antropometrie HK, výškovo-váhové indexy

4.        Aktivní pohyb - kvantitativní , kvalitativní hodnocení, druhy aktivního pohybu

5.        Vyšetření aktivních a pasivních pohybů ramenního kloubu

6.        Vyšetření aktivních a pasivních pohybů loketního kloubu

7.        Vyšetření aktivních a pasivních pohybů zápěstí a prstů

8.        Vyšetření aktivních a pasivních pohybů kyčelního kloubu

9.        Vyšetření aktivních a pasivních pohybů kolenního a hlezenního kloubu

10.      Mobilita, vertikalizace, stoj, přesuny

11.      Hodnocení chůze, typy chůze, patologické změny ovlivňující chůzi

12.      Lokomoce s využitím kompenzačních pomůcek

 

Podmínky k získání zápočtu v letním semestru:

- povinná aktivní účast na všech seminářích a cvičeních v prezenční či distanční formě (povoleny 3 absence bez nutnosti se předem omlouvat; 4. a každou další absenci lze omluvit pouze z doložitelných zdravotních důvodů nebo bude student vyzván ke zpracování samostatné práce pro nahrazení absence)

      - konkrétní forma výuky (prezenční x distanční) bude průběžně aktualizována v poznámkách v řádkovém rozpisu výuky

      - distanční forma výuky může proběhnout prostřednictvím Moodle, MS Teams či ZOOM (přihlašovací údaje budou studentům vždy předem zaslány e-mailem)

- povinné nastudování materiálů sdílených prostřednictvím platformy Moodle a zpracování všech průběžných úkolů

- získání min. 60 % bodů v průběžném předem hlášeném testu

- zpracování skupinové seminární práce a její prezentace na konci výuky (informace budou studentům sděleny na výuce)

- pravidelná příprava studenta na cvičení a praktické semináře

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Kateřina Vondrová (23.09.2022)

Zkouška je teoreticko-praktická. Na její splnění má student 3 pokusy.

Student si vylosuje jednu otázku z prvního okruhu otázek a druhou otázku z druhého okruhu, kterou vždy řádně teoreticky vysvětlí. Může být vyzván k předvedení praktické ukázky týkající se vylosovaných otázek.

 

První okruh otázek (jedna otázka):

1.      vstupní ergoterapeutické vyšetření - indikace, zásady provedení vyšetření, položky

2.      metody sběru dat - pozorování (úvod, rozdělení, použití, výhody, nevýhody)

3.      metody sběru dat - rozhovor (úvod, rozdělení, použití, výhody, nevýhody)

4.      metody sběru dat - hodnotící nástroje využitelné v ergoterapeutickém vyšetření (úvod, rozdělení, použití, výhody, nevýhody)

5.      anamnéza

6.      vyšetření horních končetin - položky, metody

7.      vyšetření úchopů (dělení, typy, fáze)

8.      vyšetření jemné motoriky, možnosti intervence

9.      vyšetření čití na horních končetinách, možnosti intervence

10.    orientační vyšetření smyslů, percepce a bolesti, možnosti intervence

11.    hodnocení kognitivních funkcí (bez využití testů), možnosti intervence

12.    vyšetření kognitivních funkcí pomocí testů, možnosti intervence

13.    vyšetření psychosociálních funkcí, možnosti intervence

14.    vyšetření schopnosti komunikace, možnosti intervence

 

Druhý okruh otázek (jedna otázka):

15.    vyšetření soběstačnosti - nástroje pro hodnocení pADL

16.    vyšetření soběstačnosti (pADL) - Barthel Index

17.    vyšetření soběstačnosti (pADL) - FIM

18.    vyšetření soběstačnosti (iADL), nástroje pro hodnocení iADL

19.    vyšetření zaměřené na volnočasové aktivity

20.    možnosti hodnocení domácího prostředí, nástroje

21.    domácí návštěva - výhody, nevýhody

22.    specifika ergoterapeutického vyšetření u dětí

23.    specifika ergoterapeutického vyšetření u osob s duševním onemocněním

24.    specifika ergoterapeutického vyšetření u hospitalizovaných osob

25.    specifika vyšetření se zapojením rodinných příslušníků pacienta

26.    nástroje pro hodnocení kvality života

27.    stanovení silných a slabých stránek pacienta, stanovení ergoterapeutických cílů a plánů

28.    vytvoření závěru ergoterapeutického vyšetření a doporučení

Education plan -
Schedule by date
Day Date Description Teacher Files Note Hodnocení
Tuesday03.10.202310:30 - 12:00 - vstupní ergoterapeutické vyšetření - indikace, zásady provedení vyšetření, jednotlivé položkyMgr. Eliška Rotbartovávšichni
průměr: 5, hodnoceno: 3x
Thursday05.10.202310:30 - 12:00 - palpace; antropometrie, výškovo-váhové indexyMgr. Silvie Táborskáskupina A prezenčně; skupina B distančně-Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 3x
Tuesday10.10.202310:30 – 12:00 - Vstupní ergoterapeutické vyšetření - přehled metod sběru dat (pozorování, rozhovor, měření, použití nástrojů)Mgr. Eliška Rotbartováoffline v Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Thursday12.10.202310:30 - 12:00 - palpace; antropometrie, výškovo-váhové indexyMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně- Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Friday13.10.202310:30 - 12:00 - anamnézaMgr. Eliška Rotbartovávšichni
průměr: 3, hodnoceno: 2x
Tuesday17.10.202310:30 – 12:00 – práce s kazuistikami (anamnéza), praktické využití rozhovoru jako metody sběru datMgr. Eliška Rotbartovávšichni
Thursday19.10.202310:30 - 12:00 - zásady provádění pasivních pohybů, základy goniometrieMgr. Silvie Táborskávšichni
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Friday20.10.202310:30 – 12:00 - vyšetření aktivních a pasivních pohybů ramenního kloubu Mgr. Silvie Táborskáskupina A, skupina B distančně-Moodle
průměr: 3, hodnoceno: 2x
Tuesday24.10.202310:30 – 12:00 - vyšetření aktivních a pasivních pohybů ramenního kloubuMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně-Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Thursday26.10.2023IMATRIKULACE(výuka neprobíhá)
Friday27.10.202310:30 – 12:00 - vyšetření aktivních a pasivních pohybů loketního kloubu, zápěstí a prstůMgr. Silvie Táborskáskupina A prezenčně; skupina B distančně-Moodle
Tuesday31.10.202310:30 – 12:00 - vyšetření aktivních a pasivních pohybů loketního kloubu, zápěstí a prstůMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně- Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Thursday02.11.202310:30 - 12:00 - úvod do vyšetření horních končetin, jemná motorika, úchopy (teoretická část) (Mgr. Zita Matoušová)offline v Moodle
Friday03.11.202310:30 – 12:00 vyšetření aktivních a pasivních pohybů kyčelního kloubuMgr. Silvie Táborskáskupina A prezenčně; skupina B distančně-Moodle
Tuesday07.11.202310:30 – 12:00 - vyšetření aktivních a pasivních pohybů kyčelního kloubuMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně-Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Thursday09.11.202310:30 – 12:00 - vyšetření aktivních a pasivních pohybů kolenního a hlezenního kloubuMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně- Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Tuesday14.11.202310:30 – 12:00 - vyšetření aktivních a pasivních pohybů kolenního a hlezenního kloubuMgr. Silvie Táborskáskupina A prezenčně; skupina B distančně-Moodle
Thursday16.11.202310:30 - 12:00 - aktivní pohyb – hodnocení, druhy; dynamické vyšetření páteřeMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně-Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Tuesday21.11.202310:30 - 12:00 - aktivní pohyb – hodnocení, druhy; dynamické vyšetření páteřeMgr. Silvie Táborskáskupina A prezenčně; skupina B distančně-Moodle
Thursday23.11.202310:30 - 12:00 - úvod do vyšetření horních končetin, jemná motorika, úchopy (praktická část) (Mgr. Zita Matoušová)všichni
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Tuesday28.11.202310:30 - 12:00 - chůze a její hodnocení; lokomoce s kompenzačními pomůckamiMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně-Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Thursday30.11.202310:30 – 12:00 - chůze a její hodnocení; lokomoce s kompenzačními pomůckamiMgr. Silvie Táborskáskupina A prezenčně; skupina B distančně-Moodle
Tuesday05.12.202310:30 – 12:00 - kineziologický rozbor, hodnocení postavy a držení tělaMgr. Silvie Táborskáskupina A prezenčně; skupina B distančně-Moodle
Thursday07.12.202310:30 - 12:00 - kineziologický rozbor, hodnocení postavy a držení tělaMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně-Moodle
Tuesday12.12.202310:30 – 12:00 - praktické využití pozorování jako metody sběru dat (vyš. HK) (Mgr. Zita Matoušová)všichni
Thursday14.12.202310:30 - 12:00 - mobilita na lůžku, vertikalizace, stoj, přesuny; závěrečné opakováníMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně-Moodle
Tuesday19.12.202310:30 – 12:00 - praktické vyšetření horních končetin, praktická analýza úchopů (Mgr. Zita Matoušová)všichni
Thursday21.12.202310:30 - 12:00 - mobilita na lůžku, vertikalizace, stoj, přesuny; závěrečné opakováníMgr. Silvie Táborskáskupina A prezenčně; skupina B distančně-Moodle
Tuesday02.01.202410:30 – 12:00 - samostatná práce (Mgr. Zita Matoušová)všichni OFFLINE v Moodle
Thursday04.01.202410:30 – 12:00 – závěrečné opakování ergoterapeutického vyšetření (Mgr. Zita Matoušová)všichni
Schedule by date
Day Date Description Teacher Files Note Hodnocení
Thursday22.02.202413:00 – 14:30 ergoterapeutické vyšetření – opakováníMgr. Eliška RotbartováOFFLINE v Moodlu – úkol splnit do 23.2.2024
Thursday22.02.20249:45 – 12:00 vyšetření soběstačnosti – úvod + přehled nástrojůBc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
Friday23.02.202410:15 – 12:30 úvod do kognitivních funkcí a jejich hodnocení (bez využití testů)Mgr. Zita Matoušová 
Monday26.02.202410:15 – 11:45 vyšetření schopnosti komunikace, možnosti intervenceMgr. Bc. Anna Rejtarová 
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Thursday29.02.202413:00 – 14:30 nástroje k hodnocení domácího prostředíMgr. Eliška RotbartováOFFLINE v Moodlu
Thursday29.02.20249:45 – 12:00 možnosti hodnocení domácího prostředí, domácí návštěvaMgr. Eliška Rotbartová 
Friday01.03.202410:15 – 12:30 vyšetření soběstačnosti (iADL) (prezenčně + offline dostudovat)Mgr. Eliška Rotbartová 
Thursday07.03.202413:00 – 14:30 mobilita na lůžku, vertikalizace, stoj, přesuny (skupina A prezenčně, skupina B offline v Moodlu)Mgr. Silvie Táborskánáhrada za ZS
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Thursday07.03.20249:45 – 12:00 vyšetření kognitivních funkcí pomocí testů (skupina A PREZENČNĚ, skupina B offline v Moodlu)Mgr. Zita Matoušováskupina A – předem projít materiály v Moodlu
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Friday08.03.202410:15 – 11:45 vyšetření soběstačnosti (pADL) - Barthel Index, 11:45 – 12:30 offline – samostatná práceBc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
Monday11.03.202410:15 – 11:45 orientační vyšetření smyslů, percepce; možnosti intervenceMgr. Bc. Anna Rejtarová 
Thursday14.03.202413:00 – 14:30 vyšetření zaměřené na volnočasové aktivityMgr. Eliška Rotbartová 
Thursday14.03.20249:45 – 12:00 vyšetření soběstačnosti (pADL) – FIMBc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
Friday15.03.202410:15 – 11:45 vyšetření soběstačnosti (pADL) – FIM (2. část), 11:45 – 12:30 offline – samostatná práceBc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
Thursday21.03.202413:00 – 14:30 mobilita na lůžku, vertikalizace, stoj, přesuny (skupina B prezenčně, skupina A offline v Moodlu)Mgr. Silvie Táborskánáhrada za ZS
průměr: 5, hodnoceno: 2x
Thursday21.03.20249:45 – 12:00 nástroje pro hodnocení iADL, intervence zaměřené na iADL (prezenčně + offline dostudovat); zadání skupinové seminární práceMgr. Eliška Rotbartová 
Friday22.03.20249:45 – 11:15 vyšetření soběstačnosti (pADL) – FIM, Barthel Index, kazuistikyBc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
průměr: 1, hodnoceno: 1x
Monday25.03.202410:15 – 11:45 specifika ergoterapeutického vyšetření a terapie u osob s fatickou poruchou a s poruchou kognitivních funkcíMgr. Bc. Anna Rejtarová 
Thursday28.03.202413:00 – 14:30 DĚKANSKÝ DENMgr. Šárka StrubinskáVýuka neprobíhá
Thursday28.03.20249:45 – 12:00 DĚKANSKÝ DENMgr. Šárka StrubinskáVýuka neprobíhá
Friday29.03.20249:45 – 11:15 STÁTNÍ SVÁTEK (Velký pátek)Mgr. Šárka StrubinskáVýuka neprobíhá
Thursday04.04.202413:00 – 14:30 praktické opakování vyšetření horních končetinMgr. Šárka Strubinská 
Thursday04.04.20249:45 – 12:00 vyšetření kognitivních funkcí pomocí testů (skupina B PREZENČNĚ, skupina A offline v Moodlu)Mgr. Zita Matoušováskupina B – předem projít materiály v Moodlu
Friday05.04.20249:45 – 11:15 možnosti intervence zaměřené na kognitivní funkce (prezenčně + offline dostudovat)Mgr. Zita Matoušová 
Monday08.04.202410:15 – 11:45 průběžný test z celé látky z vyšetřovacích metod (ZS+LS)Mgr. Eliška Rotbartová 
Thursday11.04.2024EXKURZE - čas bude upřesněnMgr. Eliška RotbartováPOZOR změna výuky
Thursday11.04.202412:15 – 14:30 možnosti vyšetření jemné a hrubé motoriky horních končetin s využitím standardizovaných testů, zásady testování (PREZENČNĚ), možnosti intervence zaměřené na jemnou i hrubou motoriku horních končetin včetně úchopů (včetně využití kreativních technik) (OFFLINE v Moodlu)Mgr. Eliška RotbartováPOZOR změna výuky
Friday12.04.20249:45 – 11:15 volný čas na zpracování skupinové seminární práceMgr. Zita Matoušová 
Thursday18.04.20249:45 – 12:00 specifika ergoterapeutického vyšetření u dětí; specifika vyšetření se zapojením rodinných příslušníků pacientaMgr. Zita Matoušová 
Thursday18.04.202413:00 – 14:30 specifika ergoterapeutického vyšetření u osob s duševním onemocněnímMgr. Bc. Jana Pluhaříková-Pomajzlová 
Friday19.04.20249:45 – 11:15 praktické opakování: vyšetření aktivních a pasivních pohybů na horních končetinách (skupina A PREZENČNĚ); skupina B zpracovávání úkolu v MoodluMgr. Silvie Táborská 
Monday22.04.202410:15 – 11:45 nástroje pro hodnocení kvality životaMgr. Šárka StrubinskáOFFLINE v Moodlu
Thursday25.04.202413:00 – 14:30 vyšetření psychosociálních funkcí, možnosti intervenceMgr. Bc. Jana Pluhaříková-PomajzlováOFFLINE - samostudium
Thursday25.04.20249:45 – 11:00 specifika ergoterapeutického vyšetření u hospitalizovaných osob (prezenčně), 11:00 - 12:00 offline - samostudiumMgr. Šárka Strubinská 
Friday26.04.20249:45 – 11:15 volný čas na zpracování skupinové seminární práceMgr. Zita Matoušová 
Thursday02.05.202413:00 – 14:30 vyšetření čití, možnosti intervencí zaměřených na čití na horních končetinách a k ovlivnění bolestiMgr. Eliška Rotbartová 
Thursday02.05.20249:45 – 12:00 volný čas na zpracování skupinové seminární práceMgr. Eliška Rotbartová 
Friday03.05.20249:45 – 11:15 praktické opakování: vyšetření aktivních a pasivních pohybů na horních končetinách (skupina B PREZENČNĚ); skupina A zpracovávání úkolu v MoodluMgr. Silvie Táborská 
Monday06.05.202413:00 – 15:15 vyšetření čití na horních končetinách, vyšetření bolesti, možnosti intervence (praktické cvičení)Mgr. Eliška Rotbartová 
Tuesday07.05.202410:30 – 12:00 volný čas na zpracování skupinové seminární práceMgr. Eliška Rotbartová 
Thursday09.05.20249:45 – 12:00 stanovení silných a slabých stránek pacienta, stanovení ergoterapeutických cílů a plánů, závěr zprávy z ergoterapeutického vyšetření a doporučeníMgr. Eliška Rotbartová 
Thursday09.05.202413:00 – 15:15 vytvoření zprávy z ergoterapeutického vyšetření včetně závěru ergoterapeutického vyšetření a doporučení, stupňování aktivit vhodných pro terapii konkrétních pacientů – práce s kazuistikami/pacientem, shrnutí ergoterapeutického vyšetření, informace k prázdninovým praxímMgr. Eliška Rotbartová 
Friday10.05.20248:45 – 11:00 Prezentace závěrů (skupinová seminární práce) – domácí návštěva a vyšetření ADL (+ druhý vyučující Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.)Mgr. Eliška Rotbartová 
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html