SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Interprofessional Rehabilitation Team, Case Management and Professional Terminology - B03370 (Ergoterapie pro dospělé)
Title: Interprofesní rehabilitační tým, case management a odborná terminologie
Guaranteed by: Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Prague (11-00640)
Faculty: First Faculty of Medicine
Actual: from 2022
Semester: winter
Points: 5
E-Credits: 5
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/15, C+Ex [HS]
Extent per academic year: 15 [hours]
Capacity: unlimited
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Explanation: Bc. Olga Nováková, M.Sc.
Note: prefer medical statement
enabled for web enrollment
Guarantor: PhDr. Markéta Gerlichová, Ph.D.
Comes under: Povinné NER19 K 2.r._23/24
Attributes: Ergoterapie navazující
Teoretický předmět
Annotation - Czech
Last update: Jana Kolářová (02.02.2021)
Předmět se skládá ze dvou hlavních částí - Interprofesní rehabilitační tým a case management (Interprofesní vzdělávání v rámci rehabilitačního týmu je chápáno jako příležitost, kdy se jednotlivé profese učí společně, navzájem od sebe, nebo o sobě z důvodu podpory spolupráce a poskytnuté kvality péče o pacienta) a z Odborné terminologie v ergoterapii (zaměření této části je na odborné medicínské a ergoterapeutické pojmy v českém i zahraničním měřítku).
Syllabus - Czech
Last update: Jana Kolářová (02.02.2021)

<

Literature - Czech
Last update: Bc. Olga Nováková, M.Sc. (26.09.2023)

POVINNÁ LITERATURA:

Baxter S.K., Brumfitt S.M. (2008) Professional differences in interprofessional working, Journal of Interprofessional Care, 22(3): 239 - 251

KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese. Vyd. 7., V Portálu 6. Praha: Portál, 2013, 147 s. ISBN 978-80-262-0528-9.

THISTLETHWAITE, Jill E. Values-Based Interprofessional Collaborative Practice: Working Together in Health Care. New York: Cambridge University Press, 2012. ISBN 9781107636163.

VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 159 s. ISBN 978-80-247-4732-3.

HAVRDOVÁ, Zuzana a Martin HAJNÝ. Praktická supervize. Praha: Galén, c2008, 213 s. ISBN 978-80-7262-532-1

 

DOPORUČENÁ LITERATURA:

CAIPE- Centre for the Advancement of Interprofessional Education: Available: http://www.caipe.org.uk/

Gilbert, J.H.V, Camp, R.D., Cole, C.D., Bruce, C., Fielding, D.W., Stanton, S. J. (2000) Preparing students for interprofessional team work in health care. Journal of Interprofessional Care, 14(3): 223-235

Hall, P. (2005). Interprofessional teamwork: Professional cultures as barriers. Journal of Interprofessional Care, Vol. 19(S1), s. 188 - 196.

Howell D. (2009) Occupational therapy students in the process of interprofessional collaborative learning: A grounded theory study. Journal of Interprofessional Care, 23(1): 67-80

LINHARTOVÁ, Věra. Praktická komunikace v medicíně: pro mediky, lékaře a ošetřující personál. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 152 s. ISBN 978-80-247-1784-5.

Oandasan, I. and Reeves, S. (2005) Key elements of interprofessional education: Factors, processes and outcomes. Journal of Interprofessional Care, Supplement 1: 39-48

Shaw L.,Walker, R., Hogue A. (2008) The art and science of teamwork: Enacting a transdisciplinary approach in work rehabilitation. Work: A Journal of Prevention, Assessment and Rehabilitation. 30: 297-306

VENGLÁŘOVÁ, Martina. Sestry v nouzi: syndrom vyhoření, mobbing, bossing. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 184 s. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-3174-2.

 

Education plan -
Schedule block
Week of the block Day From - To Education type Theme Teacher Files Note Hodnocení
1Friday08:00 - 11:45lecture+seminarInterprofesní rehabilitační tým a case management: Úvod do předmětu, podmínky absolvování. Zadání seminární práce. Klíčové elementy interprofesního vzdělávání. Základní principy týmové práce, mezioborové spolupráce, vzájemného učení a efektivní komunikace. Chápání a respekt k podstatě, postojům a hodnotám příbuzných zdravotnických profesí. Profesní rozdíly v mezioborové práci, budování vzájemného respektu. Skupinová práce.Bc. Olga Nováková, M.Sc. 
průměr: 4, hodnoceno: 3x
9Friday08:00 - 11:45lecture+seminarOdborná terminologie: Terminologické systémy. Ergoterapeutický terminologický systém (OTPF). ICF terminologie. Databáze termínů ENOTHE. Taxonomie teorie ergoterapie. Dokumentace. Typy. Možnosti zápisu.Bc. Mária Krivošíková, M.Sc. 
průměr: 5, hodnoceno: 2x
13Thursday08:00 - 10:15lecture+seminarInterprofesní rehabilitační tým a case management: Základní informace o supervizních procesech a typech supervize, o možnostech využití supervize pro ergoterapeuty a praktický dopad supervize v praxi. Praktické ukázky supervizní práce sebezkušenostní formou. PhDr. Markéta Gerlichová, Ph.D.Výuková místnost 2. patro
10:15 - 11:45lecture+seminarCase management jako nástroj zefektivnění týmové práce na řešení problémů pacienta/ klienta. Diskuze, otázky k zamyšlení na základě prostudovaných materiálů (studijní opora Case management jako nástroj zefektivnění týmové práce na řešení problémů klienta/pacienta).Bc. Olga Nováková, M.Sc.Case management: Bc. Doubravka Koubková
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html