SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Evidence Based Practice - B03263
Title: Evidence Based Practice
Guaranteed by: Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Prague (11-00640)
Faculty: First Faculty of Medicine
Actual: from 2023
Semester: winter
Points: 4
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
summer s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/10, C [HS]
summer s.:0/10, C+Ex [HS]
Extent per academic year: 20 [hours]
Capacity: unlimited
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: English
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: enabled for web enrollment
Guarantor: doc. MUDr. Yvona Angerová, MBA, Ph.D.
Attributes: Ergoterapie navazující
Teoretický předmět
Annotation -
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (29.10.2019)
In this course, students will apply the acquired theoretical knowledge into practice in various types of clinical departments. Students will work with different groups of patients with different diagnoses. Students during the summer semester of the 1st year recognize different types of clinical departments. Students will learn to apply the selected function occupational therapy diagnostic and therapeutic methods for specific patients.
Literature - Czech
Last update: Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. (06.09.2023)

Povinná:

  • Taylor, M. Clare. Evidence-based practice for occupational therapists. Oxford ; Malden, MA: Blackwell Pub., 2007, 208 s. ISBN 978-1-4051-3700-3.

Doporučená:

  • Bailey, DM, Bornstein, J., Ryan, S. A case report of evidence-based practice: from academia to clinic. In The American Journal of Occupational Therapy. 1 (2007): 85-91.
  • Bennett, Sally, Bennett, John W . The process of evidence‐based practice in occupational therapy: Informing clinical decisions. In Australian Occupational Therapy Journal. 4 (2000): 171-180.
  • Fisher, AG. Uniting practice and theory in an occupational framework. In American Journal of Occupational Therapy. 7 (1998): 509-521.

Learning resources - Czech
Last update: Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. (10.11.2023)

MS Teams: 1LF- B03263 Evidence Based Practice 2023/24

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aY6gUsRKDgvs10hNu34PiPGERQjzmbOYShsrN827O0Iw1%40thread.tacv2/Obecn%25C3%25A9?groupId=e2bfef91-5577-41c1-ae7a-9025f02d2afa&tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2

e-learning:

Název přednášky: EBP v ergoterapii
Adresa: https://el.lf1.cuni.cz/ebp_ergoterapie/

Teaching methods - Czech
Last update: Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. (06.09.2023)

Přednášky formou e-learningu, seminář, Problem-Based Learning (PBL), skupinová práce, samostatná práce, diskuse, MS Teams, práce se zdroji informací v knihovně a elektronických databázích.

Studenti pracují převážně se zahraničními odbornými zdroji v angličtině.

 

Předmět má 60h. V ZS proběhne 5x 2h setkání všech studentů (celkem 10h), v LS proběhnou 5x 2h setkání všech studentů (celkem 10h). Mezi setkáními budou studenti samostatně studovat 20h ZS, 20h LS dle rozpisu (zadaný elearningový materiál, kritické hodnocení článku, skupinové a individuální práce). Domlouvání individuálních a skupinových konzultací prostřednictvím MS Teams/Zoom.

 

Course completion requirements - Czech
Last update: Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. (06.09.2023)

Předmět je zakončen v zimním semestru zápočtem.

Podmínky získání zápočtu ZS:

· aktivní účast na výuce, skupinových a individuálních pracích

· úspěšné skupinové a individuální prezentace Problem-based learning triggerů

 

Individuální práce- max. 1500 znaků text + max. 5 min. video prezentace (delší text nebo prezentace bude vrácena na zkrácení)

 

Podmínky získání zápočtu LS:

· aktivní účast na výuce, skupinových a individuálních pracích

· úspěšné skupinové a individuální prezentace Problem-based learning triggerů

 

Předmět je zakončen v letním semestru zkouškou, kdy studenti musejí projevit schopnost práce dle EBP.

Podmínky pro zkoušku:

- zpracování samostatné práce- Problem-based trigger. Jeho zpracování, sepsání a prezentování. Hodnocena bude formální stránka, schopnost pracovat s informacemi, hledání v databázích, používání klíčových slov, kritické hodnocení nalezených informací, jejich syntéza a jejich odprezentování.

Student zpracuje individuální seminární práci na jím zvolené téma. Je možné, aby si zvolit téma, které koresponduje s tématem jeho diplomové práce. Určí si klinickou otázku (nemusí být totožná s výzkumnými otázkami DP, lepší zvolit otázku na nějakou část). Student popíše strategie hledání, výsledky vyhledávání (5 studií), kriticky je zhodnotí a popíše získanou evidenci pro svou klinickou otázku. Závěr pro praxi a napíše krátkou sebereflexi. Uvede kompletní seznam použité literatury (včetně nástrojů na kritické hodnocení).

Struktura písemné části:

Úvod

Klinická otázka

Strategie hledání (klíčová slova, databáze, kritéria výběru článků)

Výsledky vyhledávání (5 studií)

Kritické zhodnocení článků

Evidence pro klinickou otázku

Závěr

Sebereflexe

Seznam literatury

 

Rozsah práce: cca. 5-7 stran textu. Práce bude odevzdaná do předem daného termínu. Pokud splní podmínky pro práci, student může přijít na ústní prezentaci.

 

Ústní prezentace: zpracovaná PPT prezentace ze zpracované a odevzdané písemné seminární práce. Student bude během 10 minut prezentovat nalezenou evidenci pro svou klinickou otázku.

Education plan -
Schedule by date
Day Date Description Teacher Files Note Hodnocení
Friday13.10.2023Úvod do Evidence Based Practice (EBP), vysvětlení termínů. Strategie pro hledání evidence (výzkumných článků) v různých databázích.Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
průměr: 3, hodnoceno: 3x
Friday10.11.2023Informace o Problem-based learning (PBL). Kreslení myšlenkových map (Mind map). Jak využít PBL a myšlenkové mapy v rámci EBP. Rozdělení do skupin a zadání triggeru číslo 1. Práce ve skupině v rámci PBL. Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
průměr: 3, hodnoceno: 3x
Friday24.11.2023Společná konzultace. PBL- Konzultace s vyučujícím v rámci PBL skupin.Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
průměr: 3, hodnoceno: 3x
Friday08.12.2023PPT prezentace nalezené evidence triggeru č. 1 jednotlivých skupin. Diskuze, zpětná vazba. Klíčová slova, databáze Zadání triggeru číslo 2. Práce ve skupině v rámci PBL. Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
průměr: 4, hodnoceno: 3x
Friday12.01.2024Společná konzultace trigeru č.2. Bariéry v zavádění EBP do praxe. Shrnutí naučených poznatků. Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
průměr: 3, hodnoceno: 3x
Schedule by date
Day Date Description Teacher Files Note Hodnocení
Friday23.02.2024Rozdělení do skupin a zadání triggeru číslo 3. Práce ve skupině v rámci PBL. Kritické hodnocení. Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Friday08.03.2024Konzultace s vyučujícím v rámci PBL skupin- triggeru č.3. Kritické hodnocení- společné hodnocení článku Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
Friday05.04.2024PBL- Konzultace s vyučujícím v rámci PBL triggeru č. 3 jednotlivých skupin. Příprava prezentace.Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
Friday12.04.2024PPT prezentace nalezené evidence triggeru č. 3 jednotlivých skupin. Diskuze, zpětná vazba. Zadání triggeru číslo 4. Práce ve skupině v rámci PBL. Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
Friday24.05.2024Bariéry a jejich překonávání v rámci praxe založené na důkazech. Diskuze, zpětná vazba. Odevzdání seminární práce.Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html