|
|
|
||
Last update: Jana Kolářová (13.05.2019)
|
|
||
Last update: Jana Kolářová (13.05.2019)
Hlavním cílem předmětu je představit studentům specifika managementu adiktologických služeb provozovaných nestátními neziskovými organizacemi a dalšími provozovateli. Pozornost bude věnována především vícestupňovému řízení organizace a poskytovaných služeb, budování a vedení odborných týmů a jejich jednotlivých pracovníků na různých úrovních organizace, dalším personalistickým otázkám, finančnímu řízení a fundraisingu, řízení vzdělávání pracovníků a aktivit public relations. Zvláštní pozornost bude věnována vzniku a provozu adiktologických ambulancí. |
|
||
Last update: PhDr. Miroslav Barták, Ph.D. (20.01.2020)
Oborové znalosti - Studující je schopen popsat principy, strukturu a procesy řízení adiktologických služeb. Studující dokáže charakterizovat přístupy k řízení, popsat vztahy v organizaci a vnější prostředí organizace. Oborové dovednosti - Studující je schopen zvládat všechny podstatné náležitosti řízení v adiktologických službách, dokáže kriticky zhodnoti fungování organizace, nastavit systém hodnocení kvality procesů a výstupů. Studující demostruje základní manažerské dovednosti (řízení, plánování, hodnocení). Obecná způsobilost/kompetence - Studující je schopen pracovat v týmu i ve vedoucí pozici. Studují umí pracovat s různými typy evidence a kriticky je reflektovat. |
|
||
Last update: Jana Kolářová (13.05.2019)
Témata:
|
|
||
Last update: Jana Kolářová (13.05.2019)
Doporučená literatura: 1. Plamínek, J., Svatoš, V., Hledíková, J., Babouček, P. Jandáková, P. a Zetěk, J. (1996) Řízení neziskových organizací, Nadace Lotos, Praha. 2. Šedivý, M., Medlíková, O. (2009) Úspěšná nezisková organizace, Grada Publishing, Praha. 3. Farský, M., Ritschelov, I. (2003) Ekonomika a management neziskových organizací, skriptum, Pedagogická fakulta Univerzity J. E. Purkyně, Ústí nad Labem. 4. Kunczik, M. (1995) Základy masové komunikace, Karolinum, Praha. 5. Ledvinová, J., Pešta, K. (1996) Základy fundraisingu aneb jak získat peníze na prospěšnou činnost, ICN, Praha. 6. Němec, P. (1993) Public relations. Zásady komunikace s veřejností, Management Press, Praha. 7. Plamínek, J. (1994) Řešení konfliktů a umění rozhodovat, Argo, Praha. 8. Bedrnová, E., Nový, I., kol. (2002). Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press. 9. Armstrong, M. (2002). Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing. 10. Standardy odborné způsobilosti pro zařízení a programy poskytující adiktologické odborné služby (2015), Praha: RVKPP ČR, září 2015 |
|
||
Last update: STDOWNER (21.09.2020)
MS Teams: Management 20/21 B03060 |
|
||
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (09.10.2018)
Organizace a průběh výuky předmětu v kombinované formě: Přednášky: Přednáška probíhá jednou za semestr 4 hodiny (v předem daném čase v rozvrhu - v rámci společných výukových bloků kombinovaného studia) a účast na přednášce není povinná. Do přednášky je koncentrován přehled o teoretické části předmětu a jeho hlavních teoretických blocích. Přednáška má za cíl provést studenty touto strukturou a pomoci jim se v předmětu orientovat tak, aby spolu s domácí přípravou byli schopni zvládnout všechny požadavky. Semináře: Seminář probíhá jednou za semestr 4 hodiny a bezprostředně navazuje na blok přednášky a je orientován stejně jako on, na zvládnutí obsahu předmětu rozděleného do tematických bloků. Doplňuje přednášku o interaktivní část zaměřenou na praktické zvládnutí domácí přípravy a ukázek, jak s výukovými texty a oporami u dílčích témat pracovat. Účast na semináři je povinná a je sledovaná docházka tvořící součást závěrečného hodnocení. Rozšířené konzultační hodiny: Pro snadnější zvládnutí domácí přípravy je pedagog k dispozici jednak k osobním konzultacím v době jejich výukových bloků nebo kdykoliv během semestru (konzultace nutno předem domluvit), jednak na svém e-mailu. |
|
||||
Last update: PhDr. Jiří Libra (29.10.2019)
|